آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴

چکیده

هدف این پژوهش، سنجش تصویر ذهنی دانشجویان از برند دانشگاهالزهرا با تأثیرگذاری ادراکی ارتباطات توصیه ای الکترونیکیبا در نظرگرفتن نقش تعدیل کنندگی رتبه ورودی کنکور سازمان سنجش می باشد. هدف این پژوهش کاربردی و روش گرداوری داده ها، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری، دانشجویان دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه الزهرا می باشند که با استفاده از نمونه گیری خوشه ای طبقه ای تعداد 384 پرسشنامه به صورت تصادفی توزیع شد. داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری تحلیل شده است. یافته ها نشان می دهد کیفیت پیام، کمیت پیام، ویژگی های دریافت کننده پیامتأثیر مثبتو اعتبار منبع با توجه به فقدان رتبه بندی اعتبارسنجی در شبکه های اجتماعی تأثیر منفی بر پذیرش توصیه های الکترونیکی داشته است. رتبه کنکور به عنوان متغیر تعدیل گر در مقطع کارشناسی ارشد دارای شدت متوسط و در مقطع دکترا دارای شدت قوی بوده است. بیشترین تأثیر تصویر ذهنی مثبت از برند دانشگاه الزهرا به عنوان متغیر میانجی مربوط به دانشکده الهیات بوده است. تک جنسیتی بودن دانشگاه الزهرا در شکل گیری تصویر ذهنی، مثبت ارزیابی شده است، لذا باید از این امتیاز در کسب مزیت رقابتی و استراتژی برندسازی خود بهره گیرد.

تبلیغات