پژوهش حاضر به بررسی پیشایندها و پیامدهای عشق برند که یک موضوع نوظهور است می پردازد. با آنکه دهه ها از بررسی نوع نگرش مصرف کنندگان به برندها و اثرات آن بر رفتار مصرف کنندگان می گذرد، اما در طول چند سال اخیر روند پژوهش ها به سمتی حرکت کرده است که بسیاری از این پژوهش ها میزان شیفتگی مصرف کنندگان و به عبارتی بهتر، عشق مصرف کنندگان به برند را کانون توجه خود قرار داده اند. پژوهش حاضر باتوجه به هدف، کاربردی، و از نظر گردآوری داده ها، جزو پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه مصرف کنندگان گوشی تلفن همراه اپل در شهرستان قائمشهر می باشد. برای جمع آوری داده ها تعداد 400 پرسشنامه توزیع شد، اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS22 و PLS2مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از آنند که رضایت برند و تجربه نوستالژیک برند، بر عشق برند تاثیر مثبت و معناداری دارند و همچنین عشق برند، بر تعامل فعال، خرید آنی، تبلیغات توصیه ای و وفاداری برند تاثیر مثبت و معناداری دارد.