هدف از مطالعه حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی به شیوه بازی تمرین بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اسفراین بود. پژوهش از نوع مداخله ای و به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با یک گروه گواه انجام گرفت. جامعه آماری کلیه کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اسفراین در سال تحصیلی 95-96 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از 30 نفر در دو گروه آزمایش (15) و گواه (15) انتخاب شدند. برای سنجش سطح تفکر خلاق دانش آموزان از آزمون تفکر خلاق تورنس فرم ب استفاده شد که پیش از اجرای آموزش به عنوان پیش آزمون برای هر دو گروه آزمایش و گواه اجرا شد. دوره آموزشی به مدت 6 جلسه یک ساعته برای گروه آزمایش اجرا گردید و در نهایت پس آزمون خلاقیت برای هر دو گروه اجرا شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین میانگین نمرات خلاقیت گروه آزمایش و گواه بعد از اعمال متغیر مستقل تفاوت معنی داری بوجود آمد. به عبارتی یافته های پژوهش حاکی از این است که آموزش مهارتهای فراشناختی به شیوه بازی تمرین موجب افزایش خلاقیت در سه بعد ابتکار، سیالی و انعطاف ذهنی دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اسفراین شد.