آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۲

چکیده

هدف از این تحقیق تعیین ارتباط رگرسیونی بین ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان ورزشی است. جامعه آماری شامل مشتریان برندهای ورزشی با نمونه تصادفی بود. از 350 پرسشنامه، 340 مورد بررسی شد. ابزار دو پرسشنامه محقق ساخته است که به تأیید استادان مدیریت ورزشی رسیده است. روایی سازه از طریق تحلیل عاملی تأییدی بررسی شد. پرسشنامه ها شامل ارزش ویژه برند (0/859=α) و پرسشنامه وفاداری مشتریان (0/814=α) هستند که به صورت 5 گزینه ای لیکرت از کاملاً موافقم (5) تا کاملاً مخالفم (1) درجه بندی شدند. روش تجزیه وتحلیل شامل تحلیل عاملی تأییدی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه بود. اطلاعات توسط نرم افزارهای آماری SPSS21.0 و LISREL تجزیه وتحلیل شدند. براساس یافته های تحقیق، ضریب همبستگی بین ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان در سطح اطمینان 99 درصد معنا دار است. بیشترین همبستگی بین آگاهی برند و تمایل به خرید مجدد (0/60=r) و کمترین همبستگی بین تصویر برند و تمایل به خرید کالاهای جنبی (0/22=r) گزارش شد. ضریب همبستگی چندگانه ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان با توجه به F و (0/01=α) معنا دار است. ضریب تبیین تعدیل شده 0/547 است. تمامی شاخص ها در حد بسیار مطلوب گزارش شده اند.

تبلیغات