ارزشیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز لامرد (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی ارزشیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز لامرد از نظر دانشجویان این دانشگاه به روش توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل 286 دانشجو بود که طبق جدول برآورد نمونه مورگان، تعداد 162 نفر از آنان به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته و مبتنی بر پنج مؤلفه قابلیت اعتماد، کیفیت کار، ابتکار عمل، یادگیری و توسعه شخصی و همکاری بود. پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ برای کارکنان علمی و اداری به ترتیب 85/. و79/. بود و روایی آن با استفاده از آزمون بارتلث کسب شده است. برای توصیف نمونه از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون تی تک متغیره و آنوا و همچنین از آزمون تعقیبی مقایسه زوجی(توکی)) استفاده شده است. عمده ترین نتایج پژوهش حاکی از آن است که نظر دانشجویان در خصوص عملکرد هر دو گروه کارکنان اداری و علمی، بالاتر از حد متوسط بود. نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان دهنده عدم تفاوت معنادار بر حسب متغیرهای تعدیل کننده سن و رشته تحصیلی بین میانگین اظهارات دانشجویان در خصوص کارکنان اداری و تفاوت معنادار حسب متغیر تعدیل کننده رشته تحصیلی در خصوص کارکنان علمی بود.The Evaluation of the Performance of the Employees of Payem-E Noor University of Lamard Branch
This study is intended to evaluate the performance of Payam-e Noor University employees of Lamard branch from the view-point of its students. The study is descriptive-survey design. The study population is 286 students and 162 individuals are randomly selected by Morgan Table. The study measure is researcher-built questionnaire based on five components of reliability, quality of work, innovation, learning and personal development and collaboration and reliability is 0.85, 0.79, respectively by Cronbach’s alpha for scientific and administrative employees. The validity is obtained by Bartlett’s test. To describe the sample, descriptive and inference indices (uni-variate t-test and ANOVA and pairwise comparison Tukey test) are used. The major results of the study showed that the view of students regarding the performance of administrative and scientific employees was above average. The results of one-way variance analysis showed the lack of significant difference based on moderating variables of age and education between the mean of students’ views regarding administrative employees and significant difference based on moderating variable of education regarding scientific employees