آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

هدف اصلی این پژوهش مقایسه نتایج ارزشیابی مداد کاغذی و آنلاین دانشجویان از نتایج تدریس استادان است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام استادان دانشگاه شهید بهشتی در دو نیمسال تحصیلی 90-89 و 91- 90 بودند که در یک درس واحد به دو روش مداد- کاغذی و آنلاین مورد ارزشیابی دانشجویان قرار گرفته اند. برای انجام پژوهش از روش تمام شماری استفاده شده است. ابزار مورد استفاده در پژوهش فرم های ارزشیابی دانشجویان از استادان بود. برای بررسی تفاوت نتایج دو روش ارزشیابی ابتدا نمره های تفاوت (d) محاسبه شد و سپس تفاوت گروه ها با استفاده از آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های تحقیق حاکی از آن بود که میانگین نمره های ارزشیابی آنلاین (18.61M=) از مداد کاغذی (18.21M=) بالاتر بود. همچنین یافته ها نشان داد که بین نمره های ارزشیابی آنلاین و مداد کاغذی در دانشکده های برق و کامپیوتر، تربیت بدنی، علوم ریاضی و پژوهشکده های مهندسی و فناوری های نوین، علوم محیطی و گیاهان و مواد اولیه دارویی رابطه معنی داری یافت نشد اما بین سایر دانشکده ها و پژوهشکده ها به دو روش رابطه معنی داری بدست آمد. همچنین نتایج تحلیل واریانس حاکی از آن بود که بین دانشکده ها از نظر نتایج ارزشیابی مداد کاغذی و آنلاین تفاوت معنی دار وجود دارد. 

The Comparison Result of Paper and Online Evaluation Academic Members of Shahid Beheshti University

The main purpose of this study is to compare the results of paper and online evaluations of students based on the teaching results of professors. The Statistical population current research all of the Shahid Beheshti University professors in academic semester, 89-90 and 90-91 were that in a single lesson by Paper and online methods evaluated by students. To perform the study, from method some or all of the entire sample is used. The tool used in this study was Student evaluation forms of the teachers. To investigate the differences among the results of two evaluation methods, firstly d score was analyzed and thus the difference of the groups was analyzed by t test and ANOVA.The findings of the study indicate that the online evaluation scores (M =18.61) was higher than the evaluation scores paper (M =18.21). Findings also showed that the scores of paper and online in the faculties of Electrical and Computer Engineering, Physical Sciences, Mathematical Sciences and Research Institute of engineering and new technologies, environmental sciences and pharmaceutical raw materials and plants did not find a significant relationship but among other colleges and research was significant relationship in two ways. ANOVA results also indicate that among faculties in terms of paper and online evaluation there is a significant difference

تبلیغات