آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

هدف از این مطالعه، سنجش رضایت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد از خدمات ارائه شده توسط اداره خوابگاه ها است. بدین منظور پس از ارزیابی روایی (منطقی) و پایایی (محاسبه آلفای کرونباخ) ابزار گردآوری داده ها، از تعداد 300 پرسشنامه که به روش نمونه برداری تصادفی توزیع شده بود استفاده گردید. با توجه به نتایج آزمون کولموگراف-اسمیرنوف که نرمال نبودن مؤلفه ها را تأیید می کرد، برای تحلیل داده ها از آزمون های من ویتنی و کرسکال والیس استفاده گردید. نتایج این آزمون ها تأثیر متغیرهای جنسیت، سن و مقطع تحصیلی را بر ادراکات و انتظارات دانشجویان آشکار کرد. همچنین، یافته های حاصل از محاسبات شاخص رضایت مشتری (دانشجو)، قوت های عمده و ضعف های عمده اداره امور خوابگاه ها را نشان داد. انتخاب الکترونیکی خوابگاه جزء قوت های اصلی و ایجاد کتابخانه در محیط خوابگاه و نوسازی وسایل اتاق ها جزء نقاط اساسی قابل بهبود شناسایی شدند.

Identifying Influential Factors and Measuring Student Satisfaction in Dormitory Services (Case Study: Ferdowsi University of Mashhad)

this study assesses The satisfaction of Ferdowsi University students from services provided by the accommodation office. to achieve this purpose, after assessing validity (logic) and reliability (Cronbach's alpha) of the questionnaire, 300 questionnaires were used randomly. Kolmogorov-Smirnov Test showed abnormality. Then Mann-Whitney and Kruskal-Wallis Test used to analyze the. The results of Mann-Whitney and Kruskal-Wallis Tests revealed the impact of gender, age and education level on students' perceptions and expectations. Also, results of client (student) satisfaction index (CSI) showed the main strengths and weaknesses of the dormitories administration. Electronical enrolment for dormitory is one of the main strengths and establishment of library and renovation of dormitory facilities are the essential factors that enable to improve the accomodation services. 

تبلیغات