آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۹

چکیده

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی استاندارد مطالعه ی شوحساین لیو و چی چوان وو (2010) استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان سنندج می باشد و از این جامعه ی آماری، 90 نفر از کارکنان مراکز به طور تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که میان مدیریت دانش ویادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد؛ میان یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد و همچنین میان مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با نقش میانجی گری یادگیری سازمانی ارتباط مستقیمی وجود دارد. در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.

تبلیغات