آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴

چکیده

پژوهش حاضر تحت عنوان نقش رسانه های نوین در سبک زندگی سلامت محور باهدف شناخت ابعاد نقش آفرینی در کنار میزان بهره مندی پاسخگویان از رسانه های نوین؛ انجام شده است و با روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و حجم نمونه 376 نفر برآورد شده است.نتایج نشان میدهد که رسانه ها در بعد سلامت جسمانی بیشترین اطلاع رسانی را انجام می دهند و ویژگی های فردی و اجتماعی پاسخگویان تغییر زیادی در رابطه بین رسانه های نوین با مؤلفه های سلامت (ابعاد) ایجاد نکرده اند و عمده تغییرات حاصل ناشی از شیوه های بهره برداری از رسانه های نوین بوده است. زابطه بین استفاده از رسانه های نوین در سبک زندگی سلامت محور و در زمینه سلامت و رابطه بین استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی مرتبط با سلامت در سبک زندگی سلامت محور با 1% درصد خطا و 99% اطمینان معنی دار است. رابطه بین رسانه های نوین و بعد سلامت روحی و جسمانی در سبک زندگی سلامت محور با1%درصد خطا و 99% درصد اطمینان معنی دار است و رابطه بین پوشش دهی رسانه های نوین در بعد سلامت معنوی و اجتماعی در سبک زندگی سلامت محور با 1%درصد خطا و 95%درصد اطمینان معنی دار نیست. همچنین جاذبه ها و الگوهای بهره برداری از رسانه های نوین عامل اصلی تغییر در سبک زندگی سلامت محور افراد بوده است. در اینجا استفاده بیشتر از رسانه های نوین تغییر بیشتری را به زعم افراد در سبک زندگی سلامت محور ایجاد نموده است و با توجه به نظریه کاشت افراد به میزانی که از رسانه ها استفاده می کنند ارزش های آن را بیشتر درونی می کنند که در اینجا نیز این اتفاق رخ داده است.

The role of new media in healthy lifestyle )Case Study: Students of Allameh Tabatabai University

The present study entitled the role of new media in healthy lifestyle with the aim of recognizing the dimensions of role-playing along with recognizing the benefit of respondents to new media has been done and has been collected by survey method and questionnaire technique. The statistical population is Allameh Tabatabaei University students and the sample size is 376 people. The results show that the media provide the most information in the field of physical health and the individual and social characteristics of the respondents did not make much change in the relationship between new media and health components and the main changes were due to the use of new media. The relationship between the use of new media in healthy lifestyle and in the field of health and the relationship between the use of health-related social media channels in healthy lifestyle with 1% error and 99% confidence is significant. The relationship between new media and the dimension of mental and physical health in healthy lifestyle with 1% error and 99% confidence is significant and the relationship between new media coverage in the spiritual and social health dimension in healthy lifestyle with 1% error and 95% Confidence is not significant. Also, the attractions and patterns of using new media have been the main factor in changing the healthy lifestyle of people. Here, more use of new media has made more changes in the minds of people in healthy lifestyle, and according to the Cultivation theory, people internalize its values.

تبلیغات