آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۲

چکیده

مدیریت دانش[1] و تفکر انتقادی[2] دو پدیده گسترده و مهم برای سازمان ها و جامعه معاصر هستند و به خوبی مفاهیم مرتبط با آنها در ادبیات نظری علم مدیریت دانش و تفکر انتقادی بحث شده است. بااین حال، پیوندهای مفهومی موجود بین مدیریت دانش و تفکر انتقادی کمتر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته و نقش تفکر انتقادی در فرایند مدیریت دانش به خوبی تبیین نشده است. هدف از این نوشتار، پر کردن این شکاف نظری و ارائه ارتباطات مفهومی بین مدیریت دانش و تفکر انتقادی است. تجزیه وتحلیل مفاهیم تفکر انتقادی و مدیریت دانش امکان شناسایی پیوندها را در سه بعد فراهم می کند.

The role of critical thinking in the knowledge management process

Knowledge management and critical thinking are two broad and important phenomena for organizations and contemporary society, and the concepts related to them have been well discussed in the theoretical literature of knowledge management and critical thinking. However, the existing conceptual links between knowledge management and critical thinking have been less analyzed and the role of critical thinking in the knowledge management process has not been well explained. The purpose of this article is to fill this theoretical gap and provide conceptual connections between knowledge management and critical thinking.

تبلیغات