آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۱

چکیده

با تغییر و تحولاتی که در محیط کار روی داده است، مدل ها ی سنتی رهبری دیگر پاسخگوی نیازها و الزامات عصر و دوره حاضر نیستند و نیاز به مدل های جدید رهبری بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد. تا کنون مدل ها و تئوری های متفاوتی از رهبری ارائه شده است که در این میان تئوری رهبری خدمتگزار از جمله تئوری هایی به شمار می رود که می تواند برای مدیران و رهبران سازمان ها کمک بزرگی باشد و برای مشکلاتی که سازمان ها با آن روبرو هستند راه حل های مناسبی ارائه دهد. در این مقاله سعی شده است با توجه به ادبیات تحقیق و ویژگی های ارائه شده توسط نویسندگان و نظریه پردازان مختلف ،ابزاری به منظور سنجش رهبری خدمتگزار ارائه گردد. به منظور استخراج عامل ها از روش تحلیل عاملی استفاده شد. بدین منظور از نرم افزارهای Spss و لیزرل Lisrelبرای تحلیل داده ها کمک گرفته شد. در نهایت نیز چهار عامل(خدمت رسانی، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد و مهرورزی) برای رهبری خدمتگزار استخراج شد.

تبلیغات