افزایش رقابت و نیاز به اطلاعات به موقع برای تصمیم گیری، از مشخصه های محیط تجاری امروزی محسوب می شود. از این رو سرعت تهیه و عرضه این اطلاعات و گزارشات همراه با رشد سریع پردازش اطلاعات به وسیله تجهیزات مخابراتی پیشرفته و بهره گیری از فناوری ارتباطات ضروری است. لذا جهت بررسی موضوع در پژوهش حاضر، بنابر مبانی نظری موجود به بررسی تأثیر برخی از ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری حاصل از سیستم های اطلاعاتی حسابداری بر تعدادی از ویژگی های خاص تجارت الکترونیک در صنعت هتلداری پرداخته شده است.