آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۲

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی ورزشی بر انگیزه خودتعیینی و بهزیستی اجتماعی با نقش میانجی سواد مهارتی در دانشجویان علوم ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به تعداد ۲50 نفر بودند که به صورت تمام شمار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه های انگیزه خودتعیینی لونسدال و همکاران (2014)، بهزیستی اجتماعی از پرسشنامه کییز (1998)، پرسشنامه استاندارد ارزیابی آموزش کارآفرینی دانشجویان باقرصاد (1395) و سواد مهارتی ذبیحی و همکاران (1397) استفاده شد. همچنین پایایی پرسشنامه ها با محاسبه آلفا کرونباخ تأیید شد. نتایج نشان داد آموزش کارآفرینی ورزشی تأثیر معناداری بر سواد مهارتی و بهزیستی اجتماعی با نقش میانجی سواد مهارتی در دانشجویان علوم ورزشی دارد. پیشنهاد می شود مسئولان و برنامه ریزان آموزشی و درسی آموزش عالی کشور در طراحی و تدوین دوره های آموزشی و منابع درسی به آموزش هایی در جهت ایجاد تمایل و انگیزه خودتعیینی ضمن توجه به کسب دانش و سواد مهارتی توجه ویژه ای داشته باشند.

تبلیغات