هدف از تحقیق حاضر، اعتباریابی و پایایی سنجی پرسشنامه های تعیین سطح مطلوب ارتباط و مهارت های مؤثر ارتباطی شش گانه بود. روش تحقیق از نظر راهبرد توصیفی، از نظر مسیر اجرا پیمایشی و از نظر هدف توسعه ای بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف مدیریت ورزشی در سال های 1393 و 1394 بود و نمونه آماری نیز براساس جامعه نامحدود و 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق که روایی و پایایی آنها بررسی شد شامل دو پرسشنامه محقق ساخته به شرح زیر بود: پرسشنامه تعیین سطح مطلوب ارتباطات و پرسشنامه تعیین سطح مهارت های ارتباطی. در این تحقیق به تعیین روایی صوری، محتوایی و ساختاری اقدام شد و پایایی کلی پرسشنامه ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0/89 به دست آمد. نتایج نشان داد مهارت نوشتن، سخن گفتن، گوش دادن، خواندن، زبان تنی و استفاده از ابزار ارتباطی روزمره و نوین به عنوان مهارت های ارتباطی شش گانه شناسایی شدند. با اجرای مدل تأییدی پرسشنامه سطح ارتباطات مشخص شد که تمامی عامل های مستخرج، روایی بالایی دارند و علاوه بر این، بهترین انعکاس دهنده سطح ارتباطات درون فردی است.