هیئت ارزشیابی مهندسی و فناوری در آمریکا اخیراً چهار چوب ارزیابی و استاندارد برنامه های آموزش مهندسی را کاملاً عوض کرده و این تغییر از سال 2000 میلادی به اجرا در آمده است. در گذشته ملاک ارزشیابی مطالب و امکانات ارائه شده به دانشجویان بود، لیکن در چهار چوب جدید اصل مهم این است که فراگیری دانشجویان فارغ التحصیل تا چه حد است. به دلیل این تغییر اساسی، برنامه های آموزشی تمام رشته های مهندسی دچار تحول شده است. در این مقاله پس از ارائه آمار مربوط به تعداد دانشجویان مهندسی و خلاصه ای راجع به ساختار ABET ، توضیحاتی در مور اهداف و فرایند ارزشیابی داده می شود. سپس انتظارات صنعت مهندسان مکانیک تازه فارغ التحصیل ذکر و چند مثال از نوآوری ها در آموزش مهندسی مکانیک در ارتباط با ضوابط جدید ارزشیابی ارائه می شود.
Assessment of Engineering Education in the 21st Century in USA