ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
در مهندسی های گوناگون، فرمول ها نقش اساسی دارند. روابط خشک ریاضی چالشی همیشگی برای دانشجویان بوده است. اگر بتوان با روش های ابتکاری، جذابیتی را برای به خاطر سپردن مولفه های متفاوت موجود در فرمول ها به کار گرفت، انگیزه خوبی برای شناخت عمیق تر روابط ریاضی در دانشجو ایجاد می شود. در این مقاله، این امر برای رابطه توان خودرو اجرا می شود. ایده پیشنهادی به کمک تصاویر گوناگون شکل می گیرد. انتخاب یک تصویر مناسب که گویای یک مفهوم باشد، نکات ظریفی را به همراه دارد. با دیدن این تصاویر و پاسخ های دریافت شده، می توان تصاویر مناسب را انتخاب کرد. روش های متفاوت برای اجرا در کلاس معرفی می شود. این شیوه ها در قالب فعالیت کلاسی و همچنین تکلیف خارج از کلاس بیان می شود. جهت اجرا می توان به خوبی از مشارکت دانشجویان در کلاس بهره گرفت. تکالیف نیز می تواند به صورت فردی یا گروهی تعیین شود. تنوع در روش های به کارگرفته شده و نوع تمرین ها می تواند هر یک، بخشی از مهارت های دانشجویان را تقویت کند. این شیوه در طی چندین نیم سال تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اجرا شده است. نظرسنجی از دانشجویان اثربخش بودن روش پیشنهادی را در ماندگارسازی مولفه های موجود در یک فرمول ریاضی نشان می دهد.SUSTAINABILITY OF RELATION OF VEHICLE POWER USING APPROPRIATE IMAGES
In various engineering computation, formulas play a key role. Pure mathematical relationships have always been a challenge for students. If an attractive method can be used to memorize the different parameters in the formulas with innovative methods, there is a good incentive for the student to gain a deeper understanding of mathematical equations. In this paper, this method is applied to the vehicle power relation, and proposed idea is formed with the help of various images. Choosing a suitable image that represents a concept has subtleties. By looking at these images and the answers received, the appropriate images can be selected. For implementation, different methods are introduced in the classroom. These practices are expressed in the form of classroom activities as well as extracurricular activities. To apply the proposed method, students’ participation in the class can be used well and assignments can also be allocated individually or in groups. Variety in the methods used and the type of exercises can each enhance some of the students’ skills. This method has been implemented for several semesters in both undergraduate and graduate levels. A survey of students shows the effectiveness of the proposed method in perpetuating the parameters in a mathematical formula.