آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۴

چکیده

 راحتی و ناشناس بودن در انتخاب همسر به شیوه آنلاین به افراد کمک می کند تا بدون اطلاع خانواده و دوستان به یکی از هدف های اصلی خود که همان ایجاد رابطه عاشقانه و متعهدانه است، دست یابند.روش شناسی مقاله حاضردر چار چوب استراتژی تحقیق کیفی بر اساس روش تحلیل مضمون داده های گرد آوری شده34 نفر از فعالان گروه های همسریابی آنلاین، طراحی شد. برای این منظور، با تکیه بر نمونه گیری هدفمند، مصاحبه صورت گرفته و اشباع نظری بدست آمد. سپس مصاحبه ها به شیوه تحلیل مضمون بررسی شدند. مضامین اصلی شناسایی شده، انگیزه (دارای دو زیر مضمون انگیزه بیرونی و انگیزه درونی)، گمنامی (دارای مفاهیم سرگرمی و وقت گذرانی، هدف نادرست، بی صداقتی، دختران متوقع و بی اعتمادی)، فریب (جعل و پنهان کاری) بودند. مضمون های اشاره شده به ترتیب تداعی کننده نظریه های اشاعه نوآوری، استفاده و رضایتمندی، نظریه پردازش اطلاعات اجتماعی و پیش فرض حقیقت هستند. براساس گفت وگوهای به دست آمده، انتخاب همسر به شیوه آنلاین به دوگروه «گریز از محیط های الزام آور» و «گریز از محیط های انزوابخش» تقسیم شدند. مضامین پژوهش در قالب سه مضمون اصلی انگیزه، گمنامی و فریب قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان دادند که که اگر کژکارکردها و شکاف ها و خلا های فرهنگی درکاربرد همسریابی آنلاین به شیوه الگوهای حل مسئله مورد تحلیل قرار گیرند،مشخص می گردد که موفقیت و یا عدم موفقیت همسریابی آنلاین، به کارکرد سایت از سویی و نحوه کاربرد آن ها توسط کاربران از سوی دیگر، به افراد جامعه وابسته است.

Typology of Online Spouse Choosing among People with University Education

Convenience and anonymity in choosing a spouse online helps people to achieve one of their main goals without the knowledge of family and friends, which is to create a romantic and committed relationship. The methodology of this article is based on the qualitative research strategy based on the method of thematic analysis of the collected data of 34 members of online dating groups was designed. For this purpose, relying on targeted sampling, interviews were conducted and theoretical saturation was obtained. Then the interviews were analyzed using thematic analysis. The main themes identified are motivation (with two sub-themes of external motivation and internal motivation), anonymity (with concepts of entertainment and pastime, false goal, dishonesty, expected girls and distrust), deception (fake and concealment). The mentioned themes are associated with the theories of diffusion of innovation, use-satisfaction, and presumption of truth. Based on the conversations obtained, choosing a spouse online was divided into two groups: "avoidance of binding environments" and "avoidance of isolating environments".

تبلیغات