هدف: هدف این پژوهش، بررسی رابطه جهان بینی رهبری دانش با جوّ توسعه ای در دانشگاه شیراز بود. روش: شرکت کنندگان 312 نفر از کارکنان (102 اعضای هیئت علمی شیراز، 210 نفر از کارمندان دانشگاه شیراز) بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همه آن ها پرسشنامه های جهان بینی رهبری دانش و جوّ توسعه ای را تکمیل کردند. داده ها با مدل تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار LISREL تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که از دیدگاه کارکنان، استفاده مطلوب از فن آوری بالاترین میانگین را در بین ابعاد جهان بینی رهبری دانش دارد. بین ابعاد جهان بینی رهبری دانش (نوع رهبری، خلاقیت، عقلانیت، واکنش در برابر بحران، تغییر، اصول اخلاقی، الگویی های زمان، فناوری) با ابعاد جوّ توسعه ای (اشتیاق، برانگیختگی، خرسندی، رضایت) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. جهان بینی رهبری دانش پیش بینی کننده معنادار جوّ توسعه ای می باشد. بحث: جهان بینی رهبری دانش می تواند به طور مستقیم جوّ توسعه ای را تحت تأثیر قرار دهد. نتایج کاربردی یافته ها موردبحث قرار گرفت.