پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان در شرکت ایران خودرو دیزل می پردازد. سؤال اساسی تحقیق عبارتست از اینکه آیا اساساً رابطه ای بین دو مقوله کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان وجود دارد یا خیر؟ شدت و جهت این رابطه چگونه است و سازمان چگونه می تواند در بهبود عملکرد کارکنان نقش سازنده ای ایفا نماید؟ جامعه آماری پژوهش شرکت ایران خودرو دیزل می باشد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده تعیین نمونه شده است . روش گردآوری داده ها پرسشنامه حضوری بوده و از روش تحقیق توصیفی- میدانی استفاد شده است. نتایج حاصل از بکارگیری روشهای مختلف آماری نظیر محاسبه ضریب همبستگی و آزمون کای دو، حاکی از وجود رابطه معنی دار بین همه مولفه های کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان می باشد. در پایان با توجه به یافته های پژوهش، پیشنهاداتی برای سازمان، جامعه علمی و محققین آینده ارائه شده است.