آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه بین عزت نفس سازمانی [1] با بازخورد سازمانی [2] ، سازگاری شغلی [3] و انواع تیپ های شخصیتی مایرز- بریگز [4] میان کارکنان آموزش و پرورش منطقه جرقویه سفلی (شهرستان اصفهان) بود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه کارکنان آموزش و پرورش منطقه جرقویه سفلی بود. برای این منظور 120 نفر از کارکنان آموزش و پرورش(60 مرد و 60 زن) منطقه جرقویه سفلی به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و پرسشنامه عزت نفس سازمانی پیرس و همکاران (1989)، پرسشنامه بازخورد کارکنان آلدرز(2000)، پرسشنامه سازگاری شغلی پورکبیریان(1386) و پرسشنامه تیپ نمای مایرز- بریگز [5] (1999) اجرا شد. برای تحلیل داده های پژوهش با استفاده از برنامه آماری 13 spss و از شاخص ها و روش های آماری شامل میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین عزت نفس سازمانی با بازخورد سازمانی و سازگاری شغلی و همچنین تیپ شخصیتی برونگرا رابطه معناداری وجود دارد( p<1 ).

تبلیغات