هدف این پژوهش ارائه مدل هوش هیجانی سبزِ مدیران صنعت نفت ایران است. پژوهش حاضر بر اساس هدف یک پژوهش اکتشافی، بر اساس روش جمع آوری داده ها یک پژوهش پیمایشی مقطعی است و بر اساس دو رویکرد کیفی/کمّی (آمیخته)، با استفاده از روش گراندد تئوری انجام شد. در بخش کیفی از طریق نمونه گیری نظری 18 نفر از اساتید بازاریابی دانشگاه ها و مدیران شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت، به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته و تحلیل آنها با کمک نرم افزار MaxQDA انجام و الگوی پارادایمی پژوهش ارائه شد. در بخش کمّی 384 نفر از مدیران و کارکنان صنعت نفت ایران از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. از طریق روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار Smart PLS، الگوی حاصله اعتبارسنجی شد. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معنا داری هوش هیجانی سبزِ مدیران بر ارتقای طراحی، تولید و توزیع محصولات سبز، بهره وری و سودآوری شرکت، جلب رضایت مشتریان و ذی نفعان است.