با توجه به تغییر روند راهبرد و کارآمدی کمتر رویکردهای سنتی به راهبرد لازم است تا سازمان ها رویکرد جدیدی را در پیاده سازی راهبردهای خود اتخاذ کنند که راهبرد باز در این امر نقش مهمی داشته و می تواند به سازمان ها در جهت افزایش کارآیی، بهبود قابلیت های سازمانی و جایگاه رقابتی و توسعه قابلیت های شخصی کمک کند. این راهبرد با هدف افزایش شفافیت و مشارکت و استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات، شکل مدرنی از توسعه راهبرد را ترویج می دهد. با توجه به اینکه مدلی جامع از رویکرد باز به راهبرد، سازمان ها را در رسیدن به این هدف یاری می رساند، هدف این پژوهش ارائه مدل راهبرد باز است. در این پژوهش برای نظریه پردازی از نظریه داده بنیاد و برای طراحی مدل از چارچوب مدل پارادیم نظریه داده بنیاد اشتراوس و کوربین استفاده شده است. مشارکت کنندگان در این پژوهش، خبرگان حوزه تدوین، اجراء و ارزیابی در دانشگاه و صنعت بانکداری هستند که تعداد آنها 11 نفر بوده و به صورت قضاوتی هدفمند انتخاب شدند. با تحلیل داده ها تعداد 193 مورد کد اولیه، 49 مورد مؤلفه و 19 مورد مقوله استخراج گردید که نهایتاً با تعیین شرایط علی (ماهیت سازمان، جهت گیری راهبردی، تفکرات سازمانی و ماهیت محیط)، شرایط زمینه ای (آمادگی فردی، فرهنگی، فناورانه و ساختاری)، شرایط مداخله گر (چالش شفافیت، مشارکت و فناوری)، مقولهمحوری (راهبرد باز)، راهبردها (راهبردهای فناورانه، ارتباطی، ساختاری و کنترلی) و پیامدها (پیامدهای رفتاری، سازمانی و محیطی) مدل پیاده سازی راهبرد باز ارائه گردید.