Toggle navigation
عنوان مطالب
مجلات
پدیدآورندگان
حوزه تخصصی
ناشران
بررسی تأثیر آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار
(مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
درجه علمی در دستهبندی سابق وزارت علوم: علمی-پژوهشی
نویسندگان:
وحید منظری توکلی
پروین کدیور
حمیدرضا حسن آبادی
مهدی عرب زاده
منبع:
علوم روانشناختی دوره هفدهم تابستان 1397 شماره 66
کلیدواژهها:
راهبردهای پردازش هیجان مدار
سازگاری تحصیلی
دانش آموزان ناسازگار
حوزه های تخصصی:
حوزههای تخصصی
روانشناسی
شماره صفحات:
۲۴۶-۲۵۸
دریافت مقاله
  تعداد دانلود  : 
۳۶۶
آرشیو
آرشیو شماره ها:
۹۰
سال ۱۴۰۳ (۷)
-
علوم روانشناختی دوره 23 پاییز (مهر) 1403 شماره 139
-
علوم روانشناختی دوره 23 تابستان (شهریور) 1403 شماره 138
-
علوم روانشناختی دوره 23 تابستان (مرداد) 1403 شماره 137
-
علوم روانشناختی دوره 23 تابستان (تیر) 1403 شماره 136
-
علوم روانشناختی دوره 23 بهار (خرداد) 1403 شماره 135
-
علوم روانشناختی دوره 23 بهار (اردیبهشت) 1403 شماره 134
-
علوم روانشناختی دوره 23 بهار (فروردین) 1403 شماره 133
سال ۱۴۰۲ (۱۲)
-
علوم روانشناختی دوره 22 زمستان (اسفند) 1402 شماره 132
-
علوم روانشناختی دوره 22 زمستان (بهمن) 1402 شماره 131
-
علوم روانشناختی دوره 22 زمستان (دی) 1402 شماره 130
-
علوم روانشناختی دوره 22 پاییز (آذر) 1402 شماره 129
-
علوم روانشناختی دوره 22 پاییز (آبان) 1402 شماره 128
-
علوم روانشناختی دوره 22 پاییز (مهر) 1402 شماره 127
-
علوم روانشناختی دوره 22 تابستان (شهریور) 1402 شماره 126
-
علوم روانشناختی دوره 22 تابستان (مرداد) 1402 شماره 125
-
علوم روانشناختی دوره 22 تابستان (تیر) 1402 شماره 124
-
علوم روانشناختی دوره 22 بهار (خرداد) 1402 شماره 123
-
علوم روانشناختی دوره 22 بهار (اردیبهشت) 1402 شماره 122
-
علوم روانشناختی دوره 22 بهار (فروردین) 1402 شماره 121
سال ۱۴۰۱ (۱۲)
-
علوم روانشناختی دوره 21 زمستان (اسفند) 1401 شماره 120
-
علوم روانشناختی دوره 21 زمستان (بهمن) 1401 شماره 119
-
علوم روانشناختی دوره 21 زمستان (دی) 1401 شماره 118
-
علوم روانشناختی دوره 21 پاییز (آذر) 1401 شماره 117
-
علوم روانشناختی دوره 21 پاییز (آبان) 1401 شماره 116
-
علوم روانشناختی دوره 21 پاییز(مهر) 1401 شماره 115
-
علوم روانشناختی دوره 21 تابستان(شهریور) 1401 شماره 114
-
علوم روانشناختی دوره 21 تابستان(مرداد) 1401 شماره 113
-
علوم روانشناختی دوره 21 تابستان(تیر) 1401 شماره 112
-
علوم روانشناختی دوره 21 بهار (خرداد) 1401 شماره 111
-
علوم روانشناختی دوره 21 بهار (اردیبهشت) 1401 شماره 110
-
علوم روانشناختی دوره 21 بهار (فروردین) 1401 شماره 109
سال ۱۴۰۰ (۱۲)
-
علوم روانشناختی دوره بیستم زمستان (اسفند) 1400 شماره 108
-
علوم روانشناختی دوره بیستم زمستان (بهمن) 1400 شماره 107
-
علوم روانشناختی دوره بیستم زمستان (دی) 1400 شماره 106
-
علوم روانشناختی دوره بیستم پاییز (آذر) 1400 شماره 105
-
علوم روانشناختی دوره بیستم پاییز (آبان) 1400 شماره 104
-
علوم روانشناختی دوره بیستم پاییز (مهر) 1400 شماره 103
-
علوم روانشناختی دوره بیستم تابستان (شهریور) 1400 شماره 102
-
علوم روانشناختی دوره بیستم تابستان (مرداد) 1400 شماره 101
-
علوم روانشناختی دوره بیستم تابستان (تیر) 1400 شماره 100
-
علوم روانشناختی دوره بیستم بهار (خرداد) 1400 شماره 99
-
علوم روانشناختی دوره بیستم بهار (اردیبهشت) 1400 شماره 98
-
علوم روانشناختی دوره بیستم بهار (فروردین) 1400 شماره 97
سال ۱۳۹۹ (۱۲)
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم زمستان (اسفند) 1399 شماره 96
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم زمستان (بهمن) 1399 شماره 95
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم زمستان (دی) 1399 شماره 94
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم پاییز (آذر) 1399 شماره 93
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم پاییز (آبان) 1399 شماره 92
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم پاییز (مهر) 1399 شماره 91
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم تابستان (شهریور) 1399 شماره 90
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم تابستان(مرداد) 1399 شماره 89
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم تابستان(تیر) 1399 شماره 88
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم بهار (خرداد) 1399 شماره 87
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم بهار (اردیبهشت) 1399 شماره 86
-
علوم روانشناختی دوره نوزدهم بهار (فروردین) 1399 شماره 85
سال ۱۳۹۸ (۱۲)
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم زمستان (اسفند) 1398 شماره 84
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم زمستان (بهمن) 1398 شماره 83
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم زمستان (دی) 1398 شماره 82
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم پاییز (آذر) 1398 شماره 81
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم پاییز (آبان) 1398 شماره 80
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم پاییز (مهر) 1398 شماره 79
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم تابستان (شهریور) 1398 شماره 78
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم تابستان (مرداد) 1398 شماره 77
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم تابستان (تیر) 1398 شماره 76
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم بهار (خرداد) 1398 شماره 75
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم بهار (اردیبهشت) 1398 شماره 74
-
علوم روانشناختی دوره هجدهم بهار (فروردین) 1398 شماره 73
سال ۱۳۹۷ (۸)
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم زمستان (اسفند) 1397 شماره 72
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم زمستان (بهمن) 1397 شماره 71
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم زمستان (دی) 1397 شماره 70
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم پاییز (آذر) 1397 شماره 69
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم پاییز (آبان) 1397 شماره 68
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم پاییز (مهر) 1397 شماره 67
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم تابستان 1397 شماره 66
-
علوم روانشناختی دوره هفدهم بهار 1397 شماره 65
سال ۱۳۹۶ (۴)
-
علوم روانشناختی دوره شانزدهم زمستان 1396 شماره 64
-
علوم روانشناختی دوره شانزدهم پاییز 1396 شماره 63
-
علوم روانشناختی دوره شانزدهم تابستان 1396 شماره 62
-
علوم روانشناختی دوره شانزدهم بهار 1396 شماره 61
سال ۱۳۹۵ (۴)
-
علوم روانشناختی دوره پانزدهم زمستان 1395 شماره 60
-
علوم روانشناختی دوره پانزدهم پاییز 1395 شماره 59
-
علوم روانشناختی دوره پانزدهم تابستان 1395 شماره 58
-
علوم روانشناختی دوره پانزدهم بهار 1395 شماره 57
سال ۱۳۹۴ (۴)
-
علوم روانشناختی دوره چهاردهم زمستان 1394 شماره 56
-
علوم روانشناختی دوره چهاردهم پاییز 1394 شماره 55
-
علوم روانشناختی دوره چهاردهم تابستان 1394 شماره 54
-
علوم روانشناختی دوره چهاردهم بهار 1394 شماره 53
سال ۱۳۹۳ (۲)
-
علوم روانشناختی دوره سیزدهم زمستان 1393 شماره 52
-
علوم روانشناختی دوره سیزدهم پاییز 1393 شماره 51
سال ۱۳۸۷ (۱)
-
علوم روانشناختی 1387 شماره 7
چکیده
اﺧﯿﺮاً آﻣ ﻮزش ﻫ ﺎ و ﻣﺪاﺧﻠ ﻪ ﻫ ﺎی ﻫﯿﺠ ﺎﻧﯽ ﺑ ﺮای ﺑﻬﺒ ﻮد ﺳ ﺎزﮔﺎری ﺗﺤﺼ ﯿﻠﯽ داﻧ ﺶ آﻣ ﻮزان ﺑ ه ﺧﺼﻮص داﻧﺶآﻣﻮزان ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮ ایﻦ اﺳﺎس ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑ ﺎ ﻫ ﺪف ﺑررسی ﺗﺎﺛﯿﺮ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﭘﺮدازش ﻫﯿﺠﺎنﻣﺪار ﺑﺮ ﺳﺎزﮔﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧ ﺶ آﻣ ﻮزان ﻧﺎﺳ ﺎزﮔﺎر دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﺮ ﮐﺮﻣﺎن اﻧﺠ ﺎم ﺷ ﺪ. ﻃ ﺮح ﭘ ﮋوﻫﺶ از ﻧ ﻮع ﺷ ﺒﻪ آزﻣﺎیﺸ ﯽ ﺑ ﺎ ﻃ ﺮح ﺷ ﺒﻪ ﭘ ﯿﺶ آزﻣ ون ، ﭘﺲ آزﻣﻮن یا ﮔﺮوه آزﻣ ﺎیﺶ ﮔ ﺮوه ﮔ ﻮاه اﺳ ﺖ. ﺟﺎﻣﻌ ه آﻣ ﺎری ای ﻦ ﭘ ﮋوﻫﺶ داﻧ ﺶ آﻣ ﻮزان ﭘﺴ ر ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر در ﻣﺪارس دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ دوره دوم ﻧﺎﺣﯿه 2 ﺷﻬﺮ ﮐﺮﻣﺎن ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑ ﻪ ﻣﺮﮐ ﺰ ﻣﺸ ﺎوره اداره آموزش و ﭘﺮورش ارﺟﺎع داده ﺷﺪه ﺑﻮدﻧﺪ. ﻧﻤﻮﻧه ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﺒ ﺎرت ﺑ ﻮد از 30 داﻧ ﺶآموز دوره متوسطه (هر گروه 15 نفر) که با اجرای آزمون سازگاری (AISS) ناسازگار تشخیص داده شدند یا گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گروه کنترل تقسیم شدند. به گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه ای راهبردهای پردازش هیجان مدار آموزش داده شد و گروه کنترل در این مدت آموزشی دریافت نکردند. دادهﻫ ﺎ ﺑ ﺎ اﺳ ﺘﻔﺎده از ﻣﯿ ﺎﻧﮕﯿﻦ، اﻧﺤ ﺮاف اﺳ ﺘﺎﻧﺪارد و ﺗﺤﻠﯿ ﻞ ﮐﻮاری ﺎﻧﺲ ﺗﺠﺰی ه ﺗﺤﻠﯿ ﻞ ﺷ ﺪ. ﻧﺘ ﺎیﺞ ﻧﺸ ﺎن داد آﻣ ﻮزش راﻫﺒﺮدﻫ ﺎی ﭘ ﺮدازش ﻫﯿﺠ ﺎنﻣ ﺪار ﺑ ﺮ ﺳ ﺎزﮔﺎری ﺗﺤﺼ ﯿﻠﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ در ﺳﻄﺢ P<0/01 ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﻌﻨﺎداری دارد.
تبلیغات