مقالات
حوزه های تخصصی:
مزیت رقابتی پایدار ( مفاهیم ، کاربردها ، روش ها )
حوزه های تخصصی:
کسب و کارها زاییده نیاز بشری و خود محرکی برای کشف و آشکارسازی نیازهای جدید است. با نگاهی اجمالی به پیرامون خود، کالاها و خدمات متنوعی را می بینیم که هرکدام به نوعی بخشی از نیاز انسان امروز را تامین کند. هرچقدر در سیر تاریخی به گذشته بنگریم این تنوع و اشکال را محدودتر در می یابیم...
راهکارهایی برای استفاده از منابع قدرت مدیران در سازمان ها
حوزه های تخصصی:
ظهور سازمان ها و گسترش روز افزون آنها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است. هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود. هر سازمان برای نیل به اهدافی طراحی شده و نیازمند مدیریت است...
ارتباط بین مدیریت کیفیت فراگیر و کارت امتیازی متعادل ، یک سویه یا دوسویه
حوزه های تخصصی:
با وجود آنکه عده ای از دانشمندان از مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان یک مد و هوس مدیریتی دهه 1980 و 1990 میلادی یاد می کنند، هنوز هستند سازمان هایی که به آن به عنوان ابزاری جهت کسب مزیت رقابتی در دنیای تجارت می نگرند...
تاثیر راهبردهای رهبری در توان افزایی کارکنان
حوزه های تخصصی:
در دنیای جدید سازمانی دائم التغییر، رقابتی و پرتلاطم، اصول سنتی مدیریت و سازمان مانند دیوانسالاری، فرماندهی و کنترل مورد تاخت و تاز قرار گرفته است. راهبردهای مبتنی بر کنترل دیوانسالارانه یعنی کاربرد مقررات، قوانین، دستورالعمل ها، سلسله مراتب و استاندارد سازی فعالیت های برای یکنواخت...
نقش رضایت شغلی کارکنان درایجاد تعهد سازمانی و توسعه نیروی انسانی سازمان
حوزه های تخصصی:
ارتباط مدل کانو با الزامات استاندارد مدیریت کیفیت در قطعه سازان خودرو
حوزه های تخصصی:
بیش از دو دهه است که پروفسور کانو مدل خود را از مفهوم کیفیت ارائه نموده است و نزدیک به یک دهه است که الزامات 2002، 16949 iso/ts در صنایع قطعه سازی توسط خودروسازان بزرگ جهان از جمله جنرال موتور، فورد، کرایسلر و ... الزام گردیده است،تلاش ما در این مقاله بر این محور خواهدبود که آیا...
پویایی نوآوری در صنعت بانکداری
حوزه های تخصصی:
در این مقاله ابتدا به بررسی مدلهای پیشین نواوری و کاربرد آنها در صنعت بانکداری پرداخته شده است. در ادامه برای تشریح تکامل فناوری در صنعت بانکداری، مدل بازبینی شده چرخه حیات فن آوری ارائه شده و بکارگیری مدل پیشنهادی بر دو نو آوری موفق صنعت بانکداری، خودپرداز و بانکداری اینترنتی...
مشتری راضی و وفادار ، آرزویی دست یافتنی
حوزه های تخصصی:
شرکتها در قرن 21، دچار تغییرات بسیار شده اند. امروزه دیگر هیچ موسسه ای که برحسب تصادف و شانس منتظر فروش کالاهای خود باشد، عملا در صحنه تجارت باقی نخواهندماند. بی گمان امروزه مهمترین دغدغه ذهنی هر تولید کننده ای یافتن مشتری و در نهایت حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان است...
بهره وری خدمت
حوزه های تخصصی:
تاکنون مفهوم بهره وری خدمت بیشتر در صنایع تولیدی مطرح بوده است و این ممکن است به دلیل غفلت طولانی از مباحث بهره وری در مدیریت خدمت باشد. این مقاله ساختاری را برای تحلیل بهره وری در سازمان ها دولتی بوسیله متمایز کردن بهره وری مشتری و بهره وری عملیاتی فراهم می آورد...
برنامه ریزی جانشینی در سازمان
حوزه های تخصصی:
نخستین و اساسی ترین نیاز سازمان، برنامه ای همه جانبه برای حمایت از آینده سازمان بوسیله اطمینان حاصل کردن از دارا بودن مجموعه مهارتهایی مناسب در کارکنانی شایسته در سازمان طی همه دوره های زمانی است...
ده اصل عالی توانمندسازی کارکنان
حوزه های تخصصی:
اشتباهات مهلک در مدیریت
حوزه های تخصصی: