هزینه های لجستیک ، تدارکات و ارتباط بین شرکتهای زنجیره تامین ، در حدود 6 تا 13 درصد کل هزینه های مدیریت زنجیره تامین را در بر می گیرد . این هزینه و مدیریت آن نه تنها برای تولید کننده ، بلکه برای خرده فروشان و مشتریان نیز حائز اهمیت است . چراکه قیمت تمام شده را کاهش خواهد داد (نیسترم : 2005:6) . در این میان هزینه های کنترل و پیگیری مواد در جریان زنجیره تامین ، جز مهمترین هزینه ها می باشند ...
شناخت واقعیت و گرفتن تجربه از عملکردها می تواند در تعیین مسیر جهت رسیدن به اهداف ، از نقش تعیین کننده ای برخوردار باشد . به راستی در ارتباط با توسعه ملی پس از سالها تلاش لازم می نماید به این سوال پاسخ داده شود که آیا موانع و مشکلات در مسیر توسعه ملی به درستی شناخته شده اند و از عملکرد به اصطلاح سه قطب مبنایی در این زمینه یعنی دولت ، دانشگاه و صنعت تاکنون چه تجاربی بدست آمده و اصولا تاثیرات این سه قطب در یکدیگر چگونه بوده و چه دستاوردهایی را در جهت نیل به اهداف به ارمغان آورده است ...
در این تحقیق مفاهیم کلیدی تئوری آشوب به عنوان چارچوب عمومی مدیریت سیستمهای پیچیده و غیرخطی ، بررسی شده است . اصول قابلیت پیش بینی ، وابستگی حساس به شرایط اولیه ، انشعاب به عنوان آشفتگی یا شکست سیستم ، خود سازماندهی ، جاذبه های غریب و شکنه ها یا برخالها به عنوان اصول سازماندهی بحث شده اند ...
همچنان که افراد دارای باورها ، ارزشها و رفتارهای مشخصی هستند که شخصیت آنها را تعریف می کند سازمانها نیز دارای مفروضات و باورهای اساسی مشترکی هستندد که فرهنگ آنها را شکل می دهد . به عبارت دیگر فرهنگ سازمانی به منزله شخصیت سازمان بوده و زیربنای اساسی جهت تحول و تغییر تلقی می شود و مدیران باید رابطه آن را با فرهنگ ملی درک کرده و با بهره گیری از نقش استراتژیک آن در انسجام سازمانی بکوشند . ...
موفقیت یک محصول عرضه شده در یک بازار هدف خاص ، به این مسئله بستگی دارد که یک نوع محصول چقدر خوب در بازار هدف جا بیفتد و یا به عبارتی چه مکان و جایگاهی را در بازار هدف به خود اختصاص دهد . می توان گفت که موضوع یا جایگاه محصول ، بیانگر نوع نگرش مصرف کننده درباره ویژگی های مهم یک محصول است . ذهن مصرف کننده ، با مجموعه ای از این نگرش ها و پنداشت ها ، درگیر است ، لذا برای سهولت در فرآیند خرید ، مصرف کننده ، اغلب محصولات را در ذهن خود طبقه بندی کرده و به هر کدام از آنها ، جایگاهی را اختصاص می دهد ...
شرکتهای ژاپنی تا دهه 1980 ، از طریق نظام مدیریت منابع انسانی کارمند مدار در محیط های کسب و کار مساعد و مطلوب به موفقیت های زیادی دست یافتند ، اما در طول دهه 1990 و در زمان رقابت شدید جهانی نظام های مدیریت منابع انسانی خود را تغییر داده و به صورت عملکرد مدار درآوردند . این اصلاحات و تغییرات به طور کامل موفقیت آمیز نبود . هدف این مقاله بررسی نظامهای مدیریت منابع انسانی شرکتهای ژاپنی و بحث در مورد نظام مدیریت استراتژیک منابع انسانی در محیط رقابتی شدید جهانی می باشد ...
در این مقاله که به عبارتی نقطه طلاقی دو خط فکری نسبتا مشابه در ادبیات مدیریت می باشد ، مقوله کارآفرینی سازمانی و نظام پیشنهادات و ارتباطات متقابل آنها و تاثیر و تاثر آنها بر یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت . به نظر می رسد که این دو رویکرد از یک سرچشمه سیراب می شوند ، چراکه هر دو در جستجوی راهی برای شناسایی فرصتها و بهره گیری بهتر از منابع موجود با تاکید بر منابع انسانی می باشند ...