مدیریت

مدیریت

مدیریت 1387 شماره 135و136

مقالات

۳.

بازاریابی توسعه صادرات ( فرصتها - چالشها )

کلید واژه ها: بازاریابی توسعه اقتصادی صادرات غیر نفتی توسعه صادرات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۳۶۰ تعداد دانلود : ۶۲۹
بیش از ده سال است که در کشور ما موضوع صادرات بویژه صادرات کالاهای غیر نفتی، مورد توجه خاص قرار دارد. از این نظر می گوییم خاص، چون به آن نیاز داشته ایم و مطرح بودن آن به طور جدی صرفا یک شعار نبوده است، زیرا با توجه به افزایش جمعیت و روند رو به رشد مصرف دیگر نمی توان به درآمد ...
۴.

نقش سیستمهای GIS در سیستم اطلاعات بازاریابی ( MKIS ) جهت تعیین بازارهای هدف

کلید واژه ها: بازار هدف سیستم اطلاعات جغرافیایی آمیخته بازاریابی سیستم اطلاعات بازاریابی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۳۱۹۸ تعداد دانلود : ۱۴۶۷
سیستم اطلاعات بازاریابی بعنوان سیستمی در جهت حمایت از تصمیمات بازاریابی مدیران بازرگانی در سازمان ها شناخته می شود. این سیستم اطلاعات لازم را از محیط گرفته، تجزیه و تحلیل نموده و آن را به منظور فهم بهتر آمیخته های بازاریابی در اختیار تصمیم گیران قرار می دهد. در این خصوص نکته مهم آنست که سیستم مذکور به تنهایی نمی تواند در شناسایی نقاط حساس و اثربخش در بازار ...
۵.

مدل کاربردی ایجاد چابکی در میان زنجیره های تامین

نویسنده:

کلید واژه ها: چابکی زنجیره تامین چابک ویژگیها و ارکان زنجیره تامین چابک

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۳۶۶ تعداد دانلود : ۷۶۷
برای کسب لبه رقابتی در محیط کسب و کار در حال تغییر، شرکتها باید برای کارآمدی عملیات با تامین کنندگان و مشتریان همردیف شده و برای کسب سطحی از چابکی فراتر از شرکتهای انحصاری با یکدیگر مشارکت کنند. یک زنجیره تامین چابک به دنبال ان است تا مشتریان و کارکنان را غنی و ارضا کند...
۶.

بانکداری الکترونیکی در ایران ، مشکلات و راهکارها

کلید واژه ها: فناوری اطلاعات بانکداری الکترونیکی کارت الکترونیکی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۳۰۹ تعداد دانلود : ۱۱۲۴
سازمان های نوین در محیط رقابتی پیچیده ای قرار گرفته اند که ناشی از تغییرات محیطی، سازمانی و فناوری است. این عوامل، محیطی کاملا رقابتی در کسب و کار به وجود آورده اند که مشتری در محور ان قرار دارد. تغییرات محیطی آن چنان سریع و غیر قابل پیش بینی است که کوچکترین غفلت از آنها می تواند سازمان را از یک برتری رقابتی...
۸.

ارائه یک مدل برای محاسبه ارزش عمر مشتری در سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری

کلید واژه ها: داده کاوی استراتژی بازاریابی ارزش مشتری وفاداری مشتریان ارزش عمر مشتری بخش بندی مشتریان

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۶۴۵ تعداد دانلود : ۱۳۵۰
در طول دهه اخیر مفهوم مدیریت ارتباط در حوزه بازاریابی اهمیت یافته است. مدیریت ارتباط با مشتری همراه با گسترش بازارها در سطح جهانی و افزایش رقابت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جذب و نگهداری مشتریان سودآور جدی ترین نگرانی شرکت ها می باشد. یکی از مهمترین ابزارهای بکار رفته در مدیریت ارتباط با مشتری، مفهوم ارزش عمر مشتری می باشد...
۹.

بازاریابی و پست مدرنیسم از ارتباط تا چالش ها

۱۰.

بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتری

کلید واژه ها: رضایت مشتری کیفیت وفاداری مشتریان درونی و بیرونی زمان انتظار رضایت مشتری و مشتری مداری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۱۸۰ تعداد دانلود : ۴۹۱۹
امروزه موسسات تجاری به خوبی می دانند که حیات آنها بسته به وجود و رضایت مشتریان است و به دست آوردن و حفظ مشتریان در دنیای امروز که دگرگونیهای بسیار زیاد، همراه با گسترش رقابت در زمینه های گوناگون همراه است، بسیار مشکل، و از دست دادن مشتریان و به دنبال آن کسب و کار بسیار آسان است...
۱۱.

رابطه منحنی عمر محصول و منحنی عمر نام تجاری

کلید واژه ها: محصول نام تجاری برند منحنی عمر منحنی عمر محصول منحنی عمر نام تجاری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۵۶۴ تعداد دانلود : ۱۰۹۴
توجه به اینکه محصول هر شرکتی در کدام مرحله از خط سیر عمر خود قرار دارد همانقدر اهمیت دارد که توجه به خط سیر عمر نام تجاری و برند شرکت اهمیت دارد. نگارنده در این مقاله سعی نموده است ضمن توجه دادن خواننده به این دو موضوع، اهمیت توجه به تفاوت منحنی عمر محصول ...
۱۲.

سیستم مکاتبات بدون کاغذ و تسهیل فرآیند کسب و کار در عصر دیجیتال

کلید واژه ها: فن آوری اطلاعات اتوماسیون اداری فرآیند کسب و کار سیستم های بدون کاغذ سیستم مکاتبات بدون کاغذ

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۷۵۷ تعداد دانلود : ۷۵۲
در فرآیندهای مربوط به کسب و کار اصطلاح سیستم مکاتبات بدون کاغذ برای تعریف سیستمی که در آن اتوماسیون دفتر اعمال شده است مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم گونه ای از مکاتبات اداری می باشد که در آن نامه های الکترونیکی جایگزین نامه های دستی و کاغذی می شود...
۱۳.

سیستم های هوش تجاری کلیدی برای مدیریت سازمان

نویسنده:

کلید واژه ها: دانش هوش تجاری کارت اعتباری متوازن استدلال مبتنی بر مورد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۸۰۹ تعداد دانلود : ۸۹۹
این مقاله متمرکز بر سیستم های هوش تجاری است. ابتدا دانش به عنوان یک دارایی مهم و راهبردی برای موفقیت شرکت معرفی شده است. سپس بعضی مشخصه های سیستم های هوش تجاری مورد بحث قرار گرفته و معماری آنها توضیح داده شده و سودمندی بکارگیری چنین سیستم هایی در شرکت برجسته شده است....
۱۴.

مدلهای انتخاب گسسته کاربرد اقتصاد سنجی در مدیریت بازاریابی و پژوهش بازار

نویسنده:

کلید واژه ها: قیمت گذاری برآورد تقاضا مدل انتخاب گسسته تحلیل توامان ارزش تام نام تجاری انتخاب مشتری و تقاضا شرایط لازم برای موفقیت کسب و کارها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۶۷۸ تعداد دانلود : ۱۲۲۷
در رویکردهای نوین کسب و کار بر فلسفه بازارگرایی به طور عام و مدیریت بازاریابی به طور خاص، تاکید زیادی می شود. با توجه به اینکه مدیریت بازاریابی هم مدیریت بر تقاضاست اینجاست که اهمیت تقاضا و شناخت آن نمایان می شود. از طرفی می دانیم امروزه بخش عمده ای از محصولات...
۱۷.

استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شهروند ( CRM )

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۶۲۰ تعداد دانلود : ۱۱۰۶
تحول شگرف در نگرش مدیران سازمان های مختلف نسبت به موضوع برخورد با مشتریان و سطح کیفی ارائه محصولات یا خدمات باعث شده تا ساختار این سازمان ها متناسب با نگرش فوق باز تعریف گردد. در این میان خدمت رسانی شهری نیز دارای اهمیت ویژه ای است زیرا رضایت شهروندان به عنوان مشتریان....