فیلتر های جستجو:
فیلتری انتخاب نشده است.
نمایش ۱ تا ۱۴ مورد از کل ۱۴ مورد.
طراحی فضای مهد کودک بر اساس رابطه بین صفات خلاقیت و ایده های معمارانه(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
می خواهم مهدکودک انتخاب کنم؟ از این راه... (نگاهی به ملاک های انتخاب مهدکودک برای پدران و مادران)
یک کودکستان و مرکز آموزش پیش دبستانی موفق چه ویژگی هایی دارد؟
حوزه های تخصصی:
تأثیر طراحی کلاس بر خردسالان و کودکان نوپا
حوزه های تخصصی:
فقط یک زمین داریم ... (بوم شناسی در محیط و فضای آموزشی پیش دبستانی)
حوزه های تخصصی:
پیشکسوتان: مبتکر نهضت اصلاح کودکستان ها (آشنایی با زندگی و فعالیت های پتی اسمیت هیل)
حوزه های تخصصی:
محیط، چشمه لایزال الهی
حوزه های تخصصی:
آشنایی با واحدهای موفق پیش دبستانی بر اساس الگوی لاوری)
حوزه های تخصصی:
پیش دبستانی ها در خانه های سیاه و سفید (گفت وگو با احسان قائم مقامی)
حوزه های تخصصی:
کوچولوها کلاس بزرگ می خواهند
حوزه های تخصصی:
محیط شاد برای کودکان
حوزه های تخصصی:
مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
هدف از انجام این پژوهش، بررسی دیدگاههای متخصصان و مربیان درباره ویژگی های فردی و توانمندی های تخصصی مربیان پیش دبستانی است. این پژوهش توصیفی تحلیلی است که در انجام آن، از دو روش کمّی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری بخش کیفی شامل اعضای هیأت علمی دانشگاههای کشور، دانشجویان دکتری، مدرسان رشته روان شناسی، برنامه ریزی درسی و آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی و بخش کمّی شامل مربیان در سال1394 در استان فارس و اصفهان می باشد. 20 نفر از نمونه در بخش کیفی، به روش هدفمند و شبکه ای نمونه گیری شده و در بخش کمّی 566 نفر نمونه از روش طبقه ای تصادفی انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات، مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته بوده است. برای تعیین روایی مصاحبه و پرسشنامه از روایی محتوا و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب الفای کرونباخ استفاده شده است. پس از انجام مطالعه مقدماتی و تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها مشخص گردید که پایایی ویژگی های فردی 86/0 و توانمندیهای تخصصی 87/0 است. یافته های کیفی بر اساس تحلیل محتوا مقوله بندی شده و یافته های کمی با آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که از دیدگاه مربیان در ویژگی های فردی، برخورداری از سلامت روانی و شخصیتی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده و خودآگاهی، استقلال و جرأت ورزی از کمترین اهمیت برخوردار است. در توانمندی های تخصصی مربیان، توانایی مدیریت کلاس از نظر اهمیت در صدر گویه های مربوط قرار گرفته و آگاهی به فناوری های جدید در حوزه پیش دبستانی از کمترین اهمیت برخوردار است.