۱. کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد، نیاوران و کاخ گلستان نویسنده: نجلا حریری ملیحه علیین زهرا اباذری منبع: گنجینه اسناد سال بیست و هفتم تابستان ۱۳۹۶ شماره ۲ (پیاپی ۱۰۶) کلید واژه ها: آمیخته بازاریابی کاخ گلستان کاخ سعدآباد کاخ موزه کاخ نیاوران حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت بازرگانی بازاریابی و مدیریت بازار حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران حوزههای تخصصی مطالعات هنر گروه های ویژه موزه تعداد بازدید : ۱۲۲۹ چکیده تعداد دانلود : ۶۸۵ هدف:پژوهش حاضر به تعیین میزان کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران (گلستان، سعدآباد و نیاوران) پرداخته است. روش پژوهش:پژوهش حاضر پیمایشی-تحلیلی است و جامعه آماری آن از بازدیدکنندگان و کارکنان کاخ موزه های بررسی شده انتخاب شدند. تعداد 386 نفر بازدیدکننده و 102 نفر از کارکنان در کاخ موزه های سعدآباد، نیاوران و کاخ گلستان براساس نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است. یافته ها:با توجه به یافته ها، میانگین کاربست آمیخته بازاریابی از دیدگاه بازدیدکنندگان کاخ موزه ها 59/113، و از دیدگاه کارکنان 76/125 بود که هر دو میانگین از حد متوسط بالاتر است. از بین هفت مؤلفه آمیخته بازاریابی ازلحاظ میزان کاربست از دیدگاه بازدیدکنندگان و کارکنان، مؤلفه شواهد فیزیکی (به ترتیب با میانگین های 99/31 و 47/32) به طور معنا داری بیش از سایر مؤلفه هاست و مؤلفه فرآیند (به ترتیب با میانگین های 42/6 و 36/7) کمترین میانگین را دارد. نتیجه گیری:کاربست آمیخته بازاریابی با توجه به بالاتربودن میانگین های به دست آمده از حد متوسط، شرایط مطلوبی را نشان می دهد. با توجه به غنای بی بدیل گنجینه های موزه ای ایران و اهمیت این مجموعه ها در شناساندن پیشینه تاریخی کشور، این یافته ها نکات امیدبخشی دربردارد که آینده مناسبی را برای ترویج آشنایی و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از نقاط دیدنی ایران ترسیم می کند.
۲. چیدمان نقد هنری: بر ویرانه موزه ها مترجم: علی اکبر شریفی مهرجردی سیده سعیده امامی نیا منبع: چیدمان سال دوم تابستان ۱۳۹۲ شماره ۲ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران حوزههای تخصصی علوم اسلامی گروه های ویژه آداب، رسوم و آموزه های مسلمانان در دیگر فرهنگ ها وملل حوزههای تخصصی مطالعات هنر گروه های ویژه موزه تعداد بازدید : ۱۵۱۲ چکیده تعداد دانلود : ۸۰۷
۳. گذشته موزه، مبحثی نو در کتابخانه نویسنده: سعیده السادات امامی نیا منبع: چیدمان سال دوم پاییز ۱۳۹۲ شماره ۳ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران حوزههای تخصصی مطالعات هنر گروه های ویژه موزه تعداد بازدید : ۹۴۶ چکیده تعداد دانلود : ۵۰۲
۴. برآورد تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان داخلی و خارجی برای بلیط ورودی موزهی ملی ایران نویسنده: محمدرضا فرزین محمد شریفی تهرانی منبع: مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی) سال هفتم تابستان ۱۳۹۱ شماره ۱۸ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۰۳۴ چکیده تعداد دانلود : ۶۳۴
۵. قلب فرهنگی تفریحی تهران در سعد آباد می تپد منبع: سفر دوره جدید سال بیستم فروردین ۱۳۹۰ شماره ۲۷ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۹۱۲ چکیده تعداد دانلود : ۵۵۵
۶. کاخ موزه های سعد آباد منبع: سفر دوره جدید سال بیستم فروردین ۱۳۹۰ شماره ۲۷ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۰۱۴ چکیده تعداد دانلود : ۱۰۱۶
۷. دو نرخی کردن بهای بلیط موزه ها برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در کشورهای درحال توسعه نویسنده: محمد شریفی تهرانی محمد افروغ عابدین حسینی علیرضا نوروزی طلب منبع: مطالعات فرهنگ - ارتباطات (نامه پژوهش فرهنگی سابق) سال دوازدهم بهار ۱۳۹۰ شماره ۱۳ کلید واژه ها: خدمات موزه بینش بازدیدکننده کشش قیمتی تقاضای بلیط حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۰۶۵ چکیده تعداد دانلود : ۵۷۶ در این مقاله قیمت بلیط موزه ها به عنوان رکنی حساس و بحث برانگیز در بازاریابی موزه، مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که بینش بازدیدکنندگان و کشش قیمتی تقاضا از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت بلیط است، این موضوع نیز مورد بررسی واقع شده است و با تطبیق نتایج به دست آمده از تحقیقات کارلین، گوردین و مارتین با شرایط کشورهای در حال توسعه بیان شده است که بهترین راهکار در تعیین قیمت بلیط موزه ها در این کشورها، دو نرخی بودن آنها برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می باشد. همچنین با توجه به فاکتورهای بیان شده در این مقاله بازدیدکنندگان موزه ها و بالاخص بازدیدکنندگان خارجی دارای کشش قیمتی تقاضای پایینی می باشند که این دو عامل باعث شده است تا مدیران موزه ها در کشورهای در حال توسعه با اطمینان بیشتری برای عدم مواجه با کاهش شمار بازدیدکنندگان و همچنین فراهم شدن رضایت آنها، روش دو نرخی برای بلیط موزه ها را اتخاذ کنند.
۸. برنامه ریزی راهبردی موزه ملی ایران نویسنده: نبی الله دهقان محمد شریفی تهرانی منبع: مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی) پاییز و زمستان ۱۳۹۰ شماره ۱۶ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۳۸۷ چکیده تعداد دانلود : ۸۲۳
۹. موزه ها ؛ گنجینه ارزشها یا انبانی از مشکلات منبع: آریانا گردشگر تیر ۱۳۸۹ شماره ۲۸ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۱۳۳ چکیده تعداد دانلود : ۵۵۷
۱۰. آشنایی با موزه های تاریخی (کشور شناسی شهر مسکو) نویسنده: محمد حیدری (همت) منبع: گشت و گذار سال پنجم ویژه نوروز ۱۳۸۹ شماره ۳۲ و ۳۳ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۹۶۶ چکیده تعداد دانلود : ۵۸۷
۱۱. آکواریوم، کشتی یونانی (کیش) نویسنده: صدیقه ریاض الحسینی منبع: گردشگری سال دوازدهم ۱۳۸۹ شماره ۲۷ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۹۹۳ چکیده تعداد دانلود : ۴۹۲ گونه های مختلفی از مارها و سایر خزندگان کوچک و بزرگ، پرندگان و هم چنین مجموعه ای کم نظیر از آبزیان زیبای خلیج فارس را در برمی گیرد. بازدید از این مکان برای گردشگران و به ویژه آنهایی که امکان غواصی را ندارند. خاطره ای دلچسب و فراموش نشدنی است. ... تماشای غروب خورشید در پشت کشتی یونانی در جزیره زیبای کیش فراموش نشدنی است
۱۲. دایمی شدن موزه هنرهای معاصر تهران؛ گامی به جلو نویسنده: محمود شالویی منبع: آریانا گردشگر بهمن ۱۳۸۸ شماره ۲۶ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۹۲۹ چکیده تعداد دانلود : ۴۷۱
۱۳. معرفی موزه ارتش کرمان منبع: ایرانا سال پنجم آذر و دی ۱۳۸۸ شماره ۲۸ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۱۴۳ چکیده تعداد دانلود : ۵۵۳
۱۴. موزه ها گرفتار سکونی مرداب گونه احسان نویسنده: احسان احمدی نایینی منبع: سفر سال هفدهم فروردین ۱۳۸۷ شماره ۱۴ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۰۱۵ چکیده تعداد دانلود : ۵۲۰
۱۵. موزه ای در جهت ارج نهادن به علم منبع: آریانا گردشگر اسفند ۱۳۸۷ شماره ۲۱ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۸۱۳ چکیده تعداد دانلود : ۶۹۲
۱۶. نیاوران ، تفرج گاه شاهانه منبع: آریانا گردشگر اسفند ۱۳۸۵ شماره ۶ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۸۶۳ چکیده تعداد دانلود : ۴۲۴
۱۷. بزرگترین کاخ ایران زمین منبع: آریانا گردشگر اسفند ۱۳۸۵ شماره ۶ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۹۱۷ چکیده تعداد دانلود : ۴۵۸
۱۸. گلستان ، کاخی برای تاجگذاری منبع: آریانا گردشگر اسفند ۱۳۸۵ شماره ۶ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۸۰۷ چکیده تعداد دانلود : ۴۰۸
۱۹. مطالعات مکان یابی موزه منطقه ای در استان گلستان نویسنده: مهدی قرخلو نرگس احمدی فرد ابراهیم جهانگیری منبع: مطالعات جهانگردی ۱۳۸۴ شماره ۹ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۲۳۹۸ چکیده تعداد دانلود : ۱۳۴۰
۲۰. شناخت جایگاه و حوزه های فعالیت تعاونیهای گردشگری در جهان و ایران نویسنده: محمدرضا فرزین منبع: مطالعات جهانگردی ۱۳۸۴ شماره ۸ حوزه های تخصصی: حوزههای تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت جهانگردی آشنایی با موزه های ایران تعداد بازدید : ۱۷۵۷ چکیده تعداد دانلود : ۹۱۱