آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۷

چکیده

هدف از این پژوهش، ارائه ی نظریه ی "سفرهای چهارگانه ی تربیتی" با توجه به الگوی سفرهای تربیتیِ شخصیِ ملاصدرا است. در این پژوهش از رویکرد ویژه ی نظریه ی داده بنیاد ، از نوع فراترکیب نظریه سازاستفاده شده است. در گام اول، سوالات پژوهش برای استخراج مدل داده بنیادِ سفرهای چهارگانه ی تربیتی، تنظیم و معیارهای انتخاب و گزینش اسنادِ مورد مطالعه مشخص شدند. در گام دوم، به جستجوی نظام مند منابع در پایگاه های اطلاعاتی پرداخته شد. در گام سوم ارزیابی کیفیت اسنادِ مورد مطالعه انجام و درنهایت با توجه به معیار، متونِ اصیل انتخاب شدند. در گام چهارم با تکنیک دسته بندی یافته ها، کدهای باز استخراج شدند. در گام پنجم نیز ابتدا 8کد باز(جهت خلقی سفرها، جهت حقی سفرها، همسفری مربی و متربی به مثابه روش ، تناظر رشد مربی و متربی ، محتوای آموزشی سفر اول، دوم، سوم و سفر چهارم) استخراج گردیدند و سپس داده ها، مفهوم پردازی، مقوله بندی و سپس براساس مشابهت ها ارتباط مفهومی و خصوصیات مشترک بین کدهای باز، 3 کد محوری (ساختار کلی سفرهای چهارگانه تربیتی، روش کلی سفرهای چهارگانه تربیتی و محتوای آموزشی سفرهای چهارگانه تربیتی) مشخص شدند

"Four educational journeys" according to Mulla Sadra's personal educational model: a foundation data theory

The purpose of this research is to present the theory of "four educational journeys" according to the model of Mulla Sadra's personal educational journeys. In this research, the special approach of foundational data theory, of the metacombination type of theory-building, has been used. In the first step, the research questions for extracting the data model of the foundation of the four educational journeys, setting and selection criteria and selection of the studied documents were defined. In the second step, a systematic search of sources in databases was done. In the third step, the quality of the studied documents was evaluated and finally, according to the criteria, original texts were selected. In the fourth step, open codes were extracted using the technique of categorizing the findings.In the fifth step, first, 8 open codes were extracted (emotional direction of the trips, right direction of the trips, the traveling together of the coach and the trainer as a method, the correspondence between the development of the coach and the trainer, the educational content of the first, second, third and fourth trips) and then the data, Conceptualization, categorization, and then based on the similarities,

تبلیغات