چتر دانستن، بودن و انجام دادن در کتاب اندیشه اسلامی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هدف: هدف این مقاله، بررسی سه مفهوم مهم در محتواهای آموزشی، شامل دانستن(Know)، مهارت(Do) و بودن(Be) و تطبیق آنها بر کتاب اندیشه اسلامی 1، تألیف مهدی ترتیفی، به منظور تبیین مباحث نوین آموزشی مرتبط با درسهای معارف اسلامی در دانشگاهها بود. در آموزش تلفیقی، بررسی این سه با عنوان اختصاری چتر KDB انجام گرفته است. روش: در این مقاله با انجام پژوهش به روش کتابخانه ای و با رویکرد توصیفی، تبیینی و میان رشته ای، نیازهای محتواهای آموزشی، برای رسیدن به استانداردهای مدّ نظر در آموزش تلفیقی و به ویژه چتر KDB بیان شده است. نتیجه گیری: نتیجه مدّ نظر در این مقاله، پاسخ به سه پرسش مهم ذیل در تدوین محتوای آموزشی و تطبیق آن بر کتاب درسی اندیشه اسلامی 1 است: یادگیرندگان چه چیزی را باید بدانند، چه چیزی انجام دهند و چگونه افرادی باشند؟ از آنجا که پاسخ به این پرسشها یکی از دغدغه های متخصصان تدوین برنامه های درسی، به خصوص با گرایش آموزش میان رشته ای است، توجه به آنها باید یکی از الزامات تألیف کتابهای درسی قرار گیرد. گفتنی است که کار تطبیقی انجام گرفته در این مقاله، فاقد پیشینه پژوهشی قابل ذکر است.The umbrella of knowing, being and doing in the book of Islamic thought
Purpose: The purpose of this article is to examine three important concepts in educational content, including knowing, skilling, and being, and applying them to the book of Islamic thought 1, authored by Mehdi Teratifi, in order to explain new educational topics related to Islamic education courses were in universities. In the integrated training, the examination of these three has been carried out under the abbreviated title of umbrella KDB. Method: In this article, by conducting research using a library method and with a descriptive, explanatory and interdisciplinary approach, the needs of educational contents to reach the desired standards in integrated education and especially the KDB umbrella are stated. Conclusion: The result considered in this article is the answer to the following three important questions in compiling the educational content and applying it to the Islamic Thought textbook 1: What should learners know, what should they do and how should they be? Since the answer to these questions is one of the concerns of experts in curriculum development, especially with the trend of interdisciplinary education, paying attention to them should be one of the requirements of writing textbooks. It should be mentioned that the comparative work done in this article has no noteworthy research background.