آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۷

چکیده

هدف: در این مقاله سعی شده به ایرادهای جنیفر لکی علیه شرح الکساندر بِرد از معرفت علمی به معنای بسط یافته اجتماعی پاسخ داده شود. روش: برای این منظور، از روش تحلیل مفهومی استفاده شده است و ضمن آن، شهودهای پیشافلسفی پیرامون معرفت علمی محترم شمرده شده اند. یافته ها: اولاً، اصلی معرفی می شود که در عین محترم شمردن رابطه کنش فردی/کنش جمعی و رابطه معرفت/کنش با شرح برد از معرفت علمی اجتماعی سازگار است. ثانیاً، نشان داده می شود که معرفت علمی اجتماعی بر خلاف نظر لکی ناکام می شود، هر چند به ندرت. نتیجه گیری: شرح برد از معرفت علمی اجتماعی با اصول پذیرفته شده در مورد رابطه کنشِ گروه/عضو و رابطه معرفت/کنش سازگار است. horizontal relationships

Defending the Socially Extended Notion of Scientific Knowledge

Objectives: Alexander Bird has recently argued that social scientific knowledge is not reduced to individual scientific knowledge, nor supervenes on any mental state. Jenifer Lackey has raised two objections against Bird’s account of social knowledge. According to the first, Bird’s proposal contradicts with the conjunction of two accepted principles in epistemology named Knowledge/Action and Group/Member Action Principles. According to the second objection, Bird’s account does not accommodate defeating social scientific knowledge. The present article intends to answer Lackey’s objections.  Method: Conceptual analysis together with respecting intuitions about scientific knowledge. Results:   A principle replaced with the accepted principles will be introduced which respects the socially extended notion of scientific knowledge. I call it Group/Member Knowledge/Action Principle. Secondly, I will indicate that the socially extended scientific knowledge, although rarely, is defeated. Conclusion: The author of the survey concludes Bird’s account of social scientific knowledge is consistent with the principles accepted in epistemology طه معرفت/کنش با شرح برد از معرفت علمی اجتماعی سازگار است. ثانیاً، نشان داده می شود که معرفت علمی اجتماعی بر خلاف نظر لکی ناکام می شود، هر چند به ندرت. نتیجه گیری: شرح برد از معرفت علمی اجتماعی با اصول پذیرفته شده در مورد رابطه کنشِ گروه/عضو و رابطه معرفت/کنش سازگار است. horizontal relationships

تبلیغات