آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۳

چکیده

آیین ها در یک شهر خصلت مغناطیسی دارند و می توانند در تبدیل، اتحاد و پیوندها موثر افتند و بامفصل بندی اجزا، تحرک، چانه زنی و در کل قدرت اتحاد را بیشتر می کند. از طریق پیشران های آیینی شهر به جای آنکه موجودی خاموش، تعریف ناشده و ناشناخته باشد، بدل به چیزی می شود که از قطعات بسیار و مفاصل بسیار بیشتری بر ساخت می شود. در این چارچوب نوشتار حاضر به سهم خود می کوشد به تبیین اثرات گردشگری آینی شهر ارمغانخانه و اثرات آن بر دگردیسی شهر یپردازد. نوشتار حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی است و اطلاعات مورد نیاز پژوهش از روش کتابخانه ای و پیمایشی گردآوری شده اند. در این چارچوب برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار منتال مدل برای بررسی اثرات، از spss برای بیان شاخص های گرایش به مرکز، پراکندگی، آزمون kmo و بارتلت استفاده و در نهایت از نرم افزار smart pls برای بیان سطح معنی داری، عملکرد شاخص ها استفاده بهره برده شده است. نتایج حاصل از تحقیق حاضر بیانگر اثری به میزان 66% درصدی گردشگری آئینی در دگردیسی شهر آرمغانخانه بوده است. در این چارچوب بیشترین اثرگذاری گردشگری آئینی در سرمایه گذاری نهادهای مختلف دولتی- خصوصی، بهبود فرصت های شغلی، بهبود جذابیت شهری، تصویر مطلوب گردشگری، بهبود خدمات و زیرساخت های شهری و تعریف هویت جدید شهری بوده است. در این چارچوب نوشتار حاضر به سهم خود می کوشد به تبیین اثرات گردشگری آینی شهر ارمغانخانه و اثرات آن بر دگردیسی شهر یپردازد. نوشتار حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی است و اطلاعات مورد نیاز پژوهش از روش کتابخانه ای و پیمایشی گردآوری شده اند. در این چارچوب برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار منتال مدل برای بررسی اثرات، از spss برای بیان شاخص های گرایش به مرکز، پراکندگی، آزمون kmo و بارتلت استفاده و در نهایت از نرم افزار smart pls برای بیان سطح معنی داری، عملکرد شاخص ها استفاده بهره برده شده است. نتایج حاصل از تحقیق حاضر بیانگر اثری به میزان 66% درصدی گردشگری آئینی در دگردیسی شهر آرمغانخانه بوده است. در این چارچوب بیشترین اثرگذاری گردشگری آئینی در سرمایه گذاری نهادهای مختلف دولتی- خصوصی، بهبود فرصت های شغلی، بهبود جذابیت شهری، تصویر مطلوب گردشگری، بهبود خدمات و زیرساخت های شهری و تعریف هویت جدید شهری بوده است.

Explaining the effects of event-based tourism on functional metamorphosis of urban infants in Iran (Case study: Ritual tourism of Armaghankhaneh city of Zanjan)

Rituals in a city are magnetic, And they can be effective in conversion, alliance, and bonding, and by articulating components, they increase mobility, bargaining, and overall alliance power. Through the ritual propellants of the city, instead of being a silent, undefined and unknown being, It becomes something that is made of many more parts and many more joints.. In this context, the present article tries to explain the effects of ritual tourism in Armaghankhaneh and its effects on the metamorphosis of the city. The present article is descriptive-analytical and the information required for the research has been collected through library and survey methods. In this framework, to analyze the model mental software to examine the effects, SPSS is used to express the indicators of centrifuge, dispersion, kmo and Bartlett test, and finally smart pls software to express the level of significance. The performance of the indicators is exploited. The results of the present study show a 66% effect of religious tourism in the transformation of Armaghankhaneh. In this context, religious tourism has been most effective in investing in various public-private institutions, improving job opportunities, improving urban attractiveness, favorable tourism image, improving urban services and infrastructure, and defining a new urban identity.The present article is descriptive-analytical and the information required for the research has been collected through library and survey methods. In this framework, to analyze the model mental software to examine the effects, SPSS is used to express the indicators of centrifuge, dispersion, kmo and Bartlett test, and finally smart pls software to express the level of significance. The performance of the indicators is exploited. The results of the present study show a 66% effect of religious tourism in the transformation of Armaghankhaneh. In this context, religious tourism has been most effective in investing in various public-private institutions, improving job opportunities, improving urban attractiveness, favorable tourism image, improving urban services and infrastructure, and defining a new urban identity.

تبلیغات