آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۴

چکیده

هدف: هدف از این پژوهش بررسی تأثیرگذاری ارزیابی عملکرد بر اساس بازخورد 360 درجه در پایداری شرکت با توجه به نقش میانجی عدالت سازمانی بود. روش: این پژوهش توصیفی - پیمایشی و از  نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر می باشند که حجم نمونه 202 نفر  بر اساس فرمول کوکران محاسبه گردید و روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری تصادفی بود. جهت جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد بازخورد 360 درجه و عدالت سازمانی و یک پرسشنامه محقق ساخته پایداری شرکت استفاده شد. روایی آن بر اساس روایی صوری و پایایی آن به روش آلفای کل کرونباخ به میزان819/0 بدست آمد. یافته ها: برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار Lisrel8 بهره گرفته شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد: ارزیابی 360 درجه بر عدالت سازمانی( و مؤلفه های عدالت سازمانی) و عدالت سازمانی بر پایداری شرکت تأثیر معنی داری دارد. و همچنین عدالت سازمانی( و همه مولفه های عدالت سازمانی) در رابطه بین ارزیابی 360 درجه و پایداری شرکت نقش میانجیگری قوی ایفا می کند. نتیجه گیری: باتوجه به یافته ها، مدیران در هر سطحی از مدیریت و در هر سازمانی باید به دانش، بینش و مهارت لازم به منظور اداره بهینه سازمان مجهز باشند.

تبلیغات