شناخت رفتار هزینه ها، از بحث های مهم حسابداری صنعتی و حسابداری مدیریت است، اما مسیر و جهت آتی آن را تصمیم هایی که در دل شرکت ها و توسط مدیران اتخاذ می شود، تعیین می نماید. در واقع یک مدیر بر مبنای نوع ادرک و شناخت تحلیلی خود از بازار اقدام به تصمیم گیری در خصوص نحوه هزینه های شرکت در بازار رقابتی می نماید، که الزاما ممکن است این تصمیم ها دچار نوعی تورش رفتاری گردد. لذا هدف این پژوهش بررسی تاثیر اختلالات ادراکی مدیرعامل بر چسبندگی چشم انداز درآمد آتی در قالب سه معیار فرااعتمادی، خوش بینی و کوته بینی می باشد. نمونه مورد بحث در این پژوهش شامل 206 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که در بازه زمانی 1388-1395 بوده که به کمک رگرسیون خطی چند متغیره و با بهره گیری از نرم افزار Eviews مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین هر سه معیار اختلالات ادراکی مدیرعامل بر چسبندگی چشم انداز درآمد آتی تاثیر معناداری وجود دارد. اما از نظر جهت تاثیر و نتایج آزمون فرضیه ها، فقط فرضیه دوم و سوم تایید شد، چراکه جهت فرضیه اول بر اساس آزمون های آماری منفی و خلاف ادعا فرضیه بود. این تاثیر در مورد فرا اعتمادی منفی و در دو مورد خوش بینی و کوته بینی مثبت بوده و از نظر شدت تاثیر، خوش بینی در بین سه معیار از بقیه تاثیر بیشتری بر چسبندگی چشم انداز درآمد آتی داشته است.