آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

بازیهای رایانه ای در زمرهی جذابترینهای زندگی امروزی است. تبلیغات باآگاهی ازاین واقعیت میکوشد تا درلایه های آشکار و پنهان این بازیها، حضوری پراقتدارداشته باشد؛ بااین هدف که به بیشترین فروش کالا و خدمات نائل آید. مؤلف این اثر درشماره های پیشین توانست نشان دهد که تبلیغات درسینما، شبکه های خبری، شعر و موسیقی چگونه کالاها و خدمات رانام میبرند و عرضه میکنند تا با کمترین مقاومت از سوی مشتریان خریداری شود. دراین اثر، به اولین های تبلیغات دربازیهای رایانه ای اشاره شده است که مربوط به سیگارمارلبورو است و دردنیای سیاست از باراک اوباما مثال میزندکه در پرتو این شیوه توانست بخش قابل توجهی از آرای انتخاباتی رابه سود خود جلب کند.اگر بخواهید دربارهی سایر شرکتهای بزرگ خارجی نظیرفورد، مک دونالد، رنو بدانیدکه چگونه ازاین ابزار پرقدرت یعنی بازیهای رایانه ای سودبرده اند، تا سودهای بیشتری رانصیب خودسازند مطالعهی این مقاله پیشنهاد میشود. جنگ خلیج فارس آشکارا نشان داد که شیوهی هدایت جنگی پنتاگون در این جنگ کاملاً شبیه بازیهای رایانه ای بود که پیش از این ساخته شده بود. سرانجام، در اینجا حتی باید به جریانهای مقاومت و نحوهی استفادهی آنها از بازیهای رایانه ای پرداخت. حزب الله لبنان با بازی نیروهای ویژه (1 و 2) نشان داد که برای مقاومتهای نظامی هم از بازیها میتوان استفاده کرد. بنابراین، دامنهی جنگها از فضای واقعی به فضای مجازی نیز کشانده شدند. حتی جریانهای تروریستی، نظیر القاعده، نیز با ساختن بازیهایی نظیر زیر خاکستر از ظرفیت بازیهای رایانه ای برای رسیدن به هدفهای خود بهره بردند.

تبلیغات