۱.
ازدحام و ترافیک کنفرانسها و همایشها در ایران، یک موضوع قابل بررسی است. پیشنهاد می شود برای سال آینده، در ابتدای سال، گردهمایی با حضور متولیان کنفرانسها و همایشها بگذاریم و با هم اندیشی جمعی، کشتیهای متعدد اقیانوس پرتلاطم بازاریابی را هماهنگ کرده و از آبراهه هایی متعدد درست استفاده کنیم تا هم کارفرمایان و مشتریان راضی باشند و هم با هماهنگی و تقسیم کار علمی و پرهیز از دوباره کاریها از منابع علمی استفاده بهینه تری ببریم.
۱.
در این گفتگو، دکتر کامبیز حیدرزاده، مترجم کتابهای کاتلر، مروری دارد بر آثار کاتلر از سال 1967 (1346 شمسی) تا سال 2007 (1386 شمسی). سپس به جستجوی پیشینه بازاریابی می پردازد که به آغاز خلقت بشری می رسد. در نهایت، آغاز بازاریابی در جهان به مفهوم کنونی آن مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین اشکالات صنایع بویژه مدیران صنایع ایران وارسی می شود و بر پایه ایده های کاتلر، راه حلهایی برای صنایع ایران ارائه می شود.
۱.
کتاب هری پاتر با فروش بی سابقه، بزرگان بازاریابی را به این اندیشه برانگیخت که چگونه و با چه روشهایی این کتاب توانسته به فروش چند میلیونی دست یابد؟ رمز این فروش و بازاریابی متفاوت از شیوه های بازاریابی سنتی است. این شیوه در بازاریابی پست مدرن نهفته است که می گوید: ........
۲.
مبانی کسب و کار فرانشیر برای بسیاری از فعالان اقتصادی یک فرصت است و از دیگر سو برای آنانکه شخصیت حرفه ای ویژه ای دارند، یک تهدید جدی است که بسرعت از این کسب و کار خارج میشوند.شما در زمره کار آفرینان هستید یا در زمره شخصیتهای حرفه ای ؟
۳.
دو دام پر هزینه مدیریت ارتباط با مشتریان در شماره های پیشین درج شد. در این شماره با سومین دام آشنا می شوید که هزینه های سهمگینی بر سازمان تحمیل می کند بی آنکه سودی داشته باشد. آگاهی از این دام برای مدیرانی سودمند است که با شور و اشتیاق و صرف هزینه های سنگین، نرم افزار CRM را در سازمان راه می اندازند، اما پس از ماهها در می یابند که جز خسارت نتیجه ای برای سازمان در بر نداشته است.
۴.
مردم طی فرایندی یک نام تجاری را انتخاب می کنند یا دست به خرید محصولی می زنند. این فرایند در چهارمرحله به تفکیک معرفی شده است. اگر می خواهید محصولتان را به فروش برسانید، باید این فرایندها را بشناسید.فرایند اول .......
۵.
اصول بانکداری الکترونیک، فواید و تأثیر گسترش بانکداری الکترونیکی در این متن مورد توجه قرار گرفته است.
۶.
مراحل طراحی استراتژی ارتباطات / تعیین هدفهای ارتباطات / سلسله مراتب تأثیرهای سنتی، مدل آیداز به عنوان ابزاری برای اندازه گیری اثربخشی فعالیتهای ترویجی، تعیین بودجه فعالیت های ترویجی عناوین مطالبی است که این مقاله به آن پرداخته است.
۷.
توفیق یک ایده اقتصادی مستلزم داشتن یک چشم انداز، تعیین تواناییها، مهارتها و نیاز بازار است. این هر سه مولفه را در این اثر بخوانید.
۸.
این مقاله با نگرشی بدیع، سه هدف را در تحلیل تبلیغات تجاری بویژه تبلیغات تلویزیونی دنبال می کند و به آن پاسخ می دهد: 1- چگونه از طریق این رویکرد می توان به طراحی موثر پیامهای تبلیغی دست یافت. 2- چگونه می توان یک پیام تبلیغی را طراحی کردکه در کنار فروش کالا با ارزشهای فرهنگی نیز همخوانی داشته باشد. 3- نقاط قوت و ضعف پیامهای تبلیغی چیست و آیا می توان مدل یا الگویی را در خصوص متون تبلیغی ترسیم کرد.
۱.
در این گزارش به ویژگی سازمانهای یادگیرنده می پردازد، سپس به تعریف مستند سازی پرداخته است؛ ویژگیهایی که در سازمانهای امروز بدون توجه به آن، خسارتهای سهمگینی نصیب سازمان خواهد شد.