سرویس پیام کوتاه یا SMS ، یکی از تکنولوژیهای نوین ارتباطی است که در دنیای تبلیغات برای برقراری ارتباط با مخاطبان از آن بهره گرفته می شود . در دهه ی 1950 که تلفن همراه به جامعه ی جهانی معرفی شد و از سال 1992 که اولین پیام ارسالی در قالب SMS ارسال شد ، کمتر کسی فکر استفاده از این تکنولوژی را در فعالیتهای بازاریابی شرکتها می کرد . اما گذر زمان نشان دهنده به کارگیری این تکنولوژی در عرصه ی بازاریابی و تبلیغات بود . در این مقاله به عنوان مدخل موضوع ضمن بیان مقدمه و تاریخچه ای از این تکنولوژی ، به بررسی نقاط قوت ، ضعف و بررسی مشخصات عمومی SMS که به دست اندرکاران تبلیغات امکان به کارگیری صحیح آن را می دهد ، پرداخته شده است و در ادامه مقایسه ای بین SMS و دیگر رسانه های تبلیغات صورت گرفته است ...