مدیریت

مدیریت

مدیریت 1386 شماره 127 و 128

مقالات

۳.

نقش استاندارد IWA2 در بهبود فرایند آموزش

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۳۸۱۰ تعداد دانلود : ۱۸۷۶
آموزش استاندارد موجب می گردد تا آثار و دستاوردهای آن به تحقق بهتر اهداف آموزش کمک کند. ارائه، آموزش برای بهبود مهارت ها و دانش کارکنان به امور بدیهی تبدیل شده است. مهم آن است که آموزش ها بر مبنای علمی استوار و فرآیندهای آن استاندارد گردد. با استاندارد کردن فرآیند آموزش تا حدود زیادی نتایجو اثرات آن برای سازمان تضمین شده است. برای جهت دار نمودن آموزش و حرکت...
۴.

نقش نیروی انسانی مستعد و توانمند در کسب مزیت رقابتی در آستانه ورود به سازمان تجارت جهانی

کلیدواژه‌ها: مزیت رقابتی توانمندسازی نیروی انسانی شایسته

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۷۹۷ تعداد دانلود : ۸۷۴
دانش پایه و اساس ثروت و جوهر، مزیت رقابتی است و وجود منابع انسانی هوشیار و دانا اساس قابلیت رقابتی در فضای جهانی شدن است و برتری رقابتی هنگامی بدست می اید و می تواند حفظ شود که فعالیتهای برنامه ریزی، گزینش، استخدام، آموزش و توسعه، حقوق و مزایا، بهداشت و ایمنی در روابط کار و کارگزینی با شرایطی که سازمان ها با آن مواجه هستند تطبیق داده شوند و کاملامبرهن...
۵.

فنون شش سیگما بهبود دهنده کیفیت یادگیری الکترونیک

نویسنده:

کلیدواژه‌ها: کیفیت شش سیگما یادگیری الکترونیک

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۲۹۳ تعداد دانلود : ۷۴۲
شش سیگما پدیده شگفت انگیزی است که در صنعت مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. اما دارای شالوده نظری و مبنای تحقیقاتی خاصی به جز مطالعه کارهای عملی نیست. شش سیگما از نقطه نظر تجاری در جهان کسب و کار به عنوان یک استراتژی کسب و کار، برای بهبود سودبخشی تجاری تعریف شده است تا کارایی و اثر بخشی در همه عملیاتی که منجر به برآورده شدن نیازها و توقعات ...
۷.

بررسی تطبیقی خصوصی سازی و چالش های آن در ایران و مالزی

نویسنده:

کلیدواژه‌ها: توسعه پایدار خصوصی سازی کشورهای در حال توسعه بازار سهام

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۶۷۳ تعداد دانلود : ۱۰۷۰
خصوصی سازی یکی از مهم ترین اهداف کشورهای در حال توسعه به شمار آمده و بسیاری از کشورهای قاره آسیا و خاورمیانه کوشیده اند با سیاست های گوناگون به این هدف دست یابند. در حال حاضر خصوصی سازی به عنوان عامل کلیدی توسعه پایدار برای کشورهای در حال توسعه به شمار می اید. اگرچه دستیابی به این هدف با مشکلات مهمی همراه است که باید از طریق سیاست های ...
۸.

مشتریان خود را راحت کنید

کلیدواژه‌ها: کیفیت خدمات تجارت الکترونیک وفاداری کاربران مشتریان آنلاین

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۳۰۳ تعداد دانلود : ۶۷۶
این مقاله به بررس عوامل موثر بر جذب مشتریان اینترنتی و همچنین عوامل تاثیرگذار بر ایجاد وفاداری در مشتریان اینترنتی می پردازد. با توجه به امکان خرید و فروش محصولات از طریق اینترنت، باید روش های جذب و افزایش وفاداری مشتریان اینترنتی را شناخت. مطالعه حاضر به بررسی نقش کیفیت، رضایت و اعتماد در ایجاد وفاداری در مشتریان اینترنتی می پردازد. همچنین طبقه بندی سطوح مهارت کاربران ....
۹.

اهمیت آموزش در سازمان ها با تاکید بر آموزش الکترونیکی

نویسنده:

کلیدواژه‌ها: آموزش الکترونیکی آموزش سازمانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۴۷۸۶ تعداد دانلود : ۱۴۳۸
امروزه هرگونه توسعه و پیشرفتی در سازمان ها منوط به آموزش صحیح و راهبردی نیروی انسانی آن سازمان است. در حقیقت، آموزش نیروی انسانی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دستیابی به سرمایه انسانی سازمان ها قلمداد می شود. گسترش فناوری اطلاعات روشهای آموزشی را متحول و به جهت الکترونیکی شدن پیش برده و از این لحاظ مزایای بسیاری را برای سازمان ها می پردازد. سپس ...
۱۰.

ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و نقش مدیران منابع انسانی

کلیدواژه‌ها: خصوصی سازی اصل 44 قانون اساسی نقشهای مدیران منابع انسانی تغییر و تحول

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۰۱۹ تعداد دانلود : ۸۵۴
به عقیده بسیاری از صاحب نظران اقتصادی ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی نقطه عطفی در اقتصاد ایران بوده و می تواند تحولی در روند رشد اقتصادی کشور ایجاد نماید. لذا از این جهت که ممکن است بسیاری از سازمان ها به نحوی تحت تاثیر این تحول قرار گیرند، لازم است مدیران منابع انسانی در حد امکان پیش بینی های لازم را به عمل آورند. در این رابطه مقاله ذیل که بیشتر با ...