مقالات
حوزههای تخصصی:
نقش عوامل استراتژیک داخلی در کسب مزیت رقابتی
حوزههای تخصصی:
در دنیای امروزی، مزیت رقابتی از جمله مولفه هایی است که ماندگاری سازمانی را تضمین می کند و باعث پیشی گرفتن سازمانها از یکدیگر می شود، اما کسب مزیت رقابتی به صورت تصادفی و بدون برنامه حاصل نمی شود بلکه بایستی سازمانها با تفکر و طراحی چهارچوبهای علمی در این راستا حرکت کنند...
نام های تجاری ، واژگانی فراتر از یک نام
حوزههای تخصصی:
ایجاد یک نام تجاری، روشی برای کمک به فراگرد حافظه مصرف کننده محسوب می شود. با این کار، یک محصول شناسایی و امکان موقعیت دهی آن نسبت به دیگر نام های تجاری نیز فراهم می شود. در تعریف نام تجاری چنین گفته شده است که نام تجاری نام و یا نمادی است که سازمان آن را با هدف ارزش آفرینی برای ذینفعان خود بکار می برد. لذا برای تثبیت نام تجاری در حافظه ی مصرف کننده، سازمان باید از ابزارهایی شامل نام های برجسته استفاده نماید...
ارائه یک مدل استراتژیک برای ایجاد نام و نشان تجاری
حوزههای تخصصی:
ورود به بازارهای جهانی و پویای امروزی و رقابت تنگاتنگ بین کسب و کارها در ارائه انبوهی از محصولات مشابه در یک رده به بازار، ارزش منحصر به فردی به مدیریت نام تجاری در بازاریابی داده و جایگاه آن را در لب تجارت تثبیت ساخته است...
مصرف کنندگان چگونه رنگ ها را انتخاب می کنند
حوزههای تخصصی:
دست اندرکاران بازاریابی احتمالا می دانند که رنگ محصولات نقش مهمی در تصمیم خرید مصرف کنندگان ایفا می کند، اما شاید با تحقیقات تجربی در این زمینه چندان آشنا نباشند. هدف این مقاله عبارتست از کاربرد چارچوب یادگیری ارتباطی در ادبیات موضوع رنگ، برای کمک به شناخت نحوه انتخاب رنگ ها از سوی مصرف کنندگان...
مدیریت شکایت برای افزایش وفاداری مشتریان
حوزههای تخصصی:
نقش سیستم اطلاعات منابع انسانی در بهبود تصمیمات مدیران
حوزههای تخصصی:
دهه آغازین قرن 21 و هزاره سوم به عصر ارتباطات و اطلاعات تعلق دارد و سیمای کنونی جهان حاکی از انفجار اطلاعات حاصل از پیشرفتهای فناوری اطلاعات است. جریان عظیم اطلاعات فرایند تصمیم گیری را نیازمند آشنایی کامل مدیران با سیستم های اطلاعاتی و استفاده بهینه از آنها ساخته است...
ارزیابی عملکرد زنجیره ارزش با استفاده از مدل BSC
حوزههای تخصصی:
در فضای اقتصادی نوین، در صورتی که سازمان ها تمایل به کسب شایستگی های اصلی داشته باشند، می بایست از اینترنت به منظور برآورده سازی نیازها بازار استفاده نمایند و از حداکثر مزایای منابع موجود در اینترنت بهره مند گردند. بنابراین، سازمان هایی که در یک زنجیره ارزش تخصصی قرار دارند و به ارزیابی عملکرد کل زنجیره ارزش می پردازند، از فرصت های ایجاد شده برای بهبود مستمر استفاده می کنند...
نظریه پیچیدگی و مدیریت تحول سازمان
حوزههای تخصصی:
این مقاله در مرحله نخست نظری اجمالی خواد داشت بر نظریه پیچیدگی و مقایسه آن با رویکرد سنتی. در ادامه این سوال مطرح خواد شد که دوران گذرا از پارادایم سنتی تا رسیدن به دوران پیچیدگی در سازمان چگونه باید طی شود و در پایان مقاله، دستورالعمل هایی جهت اعمال مدیریت تحول سازمان در غالب نظریه پیچیدگی ارائه خواهد شد.
رابطه بین سبک تفکر و میزان کارائی
حوزههای تخصصی:
سبک تفکر که شیوه ترجیحی تفکر است به بیان این موضوع می پردازد که آنچه در زندگی برای ما اتفاق می افتد، نه تنها به میزان خوب اندیشیدن، بلکه به چگونگی تفکر ما نیز مربوط می شود. در سازمان ها نیز مدیران که مهمترین عامل در حیات، رشد و بالندگی و یا نابودی سازمان ها هستند از این امر تبعیت می کنند...
مفهوم و اهداف سیستم مدیریت کیفیت محیط کار
حوزههای تخصصی:
حاکمیت شرکتی
حوزههای تخصصی:
تحرک گروهی در سازمانهای آموزشی
حوزههای تخصصی:
پرورش قابلیت کار گروهی و پیدا کردن مهارت در گروه کوشی را باید از مدرسه آغاز کرد. تنها مدرسه هایی می توانند اینگونه پرورش را به ثمر برسانند که خود سازمانی گروه مدار و گروه کوش باشند. بی تردید مدیر هر سازمان آموزشی وظیفه دارد برای بهبود یادگیری های دانش آموزان به تدابیر و چاره اندیشی های گوناگون متوسل شود....
مدل هدفگذاری مهارت های زندگی ( TLS )
حوزههای تخصصی: