آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۲

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میزان و نوع استفاده از اینترنت با نحوه نگرش دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان نسبت به اثرات استفاده از اینترنت بر روابط اجتماعی(ارتباطات دوستی واقعی، ارتباطات خانوادگی، ارتباط مجازی با جنس مخالف) و رفتار مذهبی انجام شد. روش: این پژوهش از نوع همبستگی و نمونه پژوهش، شامل 500 نفر از دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان شهرستان بیرجند بودند که تجربه استفاده از اینترنت را داشتند و از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از نگرش سنج محقق ساخته اثرات اینترنت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش، از روش آماری رگرسیون چند متغیّره استفاده شد. یافته ها: میزان و نوع استفاده از اینترنت به عنوان متغیّرهای پیش بین، می تواند متغیّرهای ارتباط اجتماعی(ارتباط دوستی، ارتباط درون خانوادگی، ارتباط مجازی باجنس مخالف) و باورها و رفتارهای مذهبی را به عنوان متغیّرهای ملاک، پیش بینی کند. نتیجه گیری: نتایج پژوهش بسته به اینکه افراد از کدام یک از امکانات اینترنت استفاده می کنند، در هر دو گروه دانش آموزان و دانشجویان، متفاوت یا یکسان است#,

تبلیغات