کار و جامعه

کار و جامعه

کار و جامعه1383 شماره 59

مقالات

۱.

کار و حقوق

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 689 تعداد دانلود : 842
در این مقاله به فرایند جهانی شدن و اقدام آگاهانه در حمایت از تغییرات اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ، ارتقای فرصتها در جهت دستیابی به کار شایسته و مولد در شرایط آزادی ، برابری ، امنیت و کرامت انسانی و ... اشاره شده است .
۲.

برنامه ریزی نیروی انسانی ، آموزش و اشتغال

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 248 تعداد دانلود : 353
این مقاله به اهمیت برنامه ریزی نیروی انسانی ، تامین و توسعه نیروی انسانی و استفاده بهینه از مهارت ها و استعدادها در رشد و توسعه جامعه و نظراتی پیرامون آموزش و بازار کار .... می پردازد .
۳.

کارآفرینی سازمانی ، موانع و محدودیت ها در سازمان

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 324 تعداد دانلود : 23
در این مقاله تحقیقی راجع به کارآفرینی سازمانی ، ضرورت کارآفرینی در سازمان ، محیط کارآفرینی سازمانی ، خصوصیات رهبری در کارآفرینی سازمانی ، موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی ، ایجاد کارآفرینی سازمانی در سازمان و ... ارایه گردیده است .
۴.

پیش بینی وقوع بیکاری بلند مدت

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 910 تعداد دانلود : 376
مقاله حاضر پدیده بیکاری در اکثر جوامع و بررسی مدت آن ، مشکلات بیکاری بلند مدت در ایران ، پیش بینی وقوع بیکاری بلند مدت در نزد افراد جامعه با توجه به ویژگی های فردی و اجتماعی و کمک به مراکز خدمات اشتغال در برنامه ریزی بهتر برای جلوگیری از وقوع آن را تبیین کرده است .
۵.

گفتگوی اجتماعی - فرایندها ، پیامدها

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 146 تعداد دانلود : 664
در این مقاله پس از بیان اهمیت و تعریف گفتگوی اجتماعی ، سعی شده از زاویه جدیدی به گفتگوی اجتماعی نگاه شود و براساس آن شکل گیری نهادهای گفتگوی اجتماعی بصورت یک فرایند پنج مرحله ای تبیین گردیده همچنین در ادامه انواع گفتگوی اجتماعی ترسیم و به نقش NGO ها اشاره شده است .
۶.

مقایسه آمارگیری نیروی کار 5 کشور اتحادیه اروپا از نقطه نظر تئوری نمونه گیری به انضمام مروری بر طرح آمارگیری نیروی کار در ایران

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 823 تعداد دانلود : 892
در این مقاله اهمیت استفاده از آمارهای رسمی ، جمع آوری اطلاعات بازار کار و نقش این اطلاعات برای ارزیابی سیاستگذاری های ملی به عنوان یک شاخص برای بررسی معضلات اجتماعی و ... مورد تحلیل قرار گرفته است .
۷.

بهداشت روانی در محیط کار

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 324 تعداد دانلود : 143
این مقاله به مقوله بهداشت روانی و اهمیت صحبت در رابطه آن ، شیوع اختلالات روانی اجتماعی در محیط کار ، نیاز به برنامه های بهداشت روانی ، محدودیت های پیرامون آن ، پیشنهاد برنامه های کاربردی برای دستیابی به بهداشت روانی شغلی و راهکارهای ارتقای بهداشت روانی در محیط کار می پردازد .
۸.

اقتصاد ژاپن : وضعیت حال و آینده

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 820 تعداد دانلود : 213
وضعیت ژاپن پس از جنگ و رشد فوق العاده این کشور در عرصه های اقتصادی ، سیستم های مدیریتی آن ، اجرای اشتغال دایمی و .... در این مقاله به رشته تحریر درآمده است .

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۳۶