کار و جامعه

کار و جامعه

کار و جامعه 1383 شماره 58

مقالات

۱.

بررسی مسایل و مشکلات انتخاب شغل در گروهی از دانشجویان دانشگاه های شهر اصفهان و ضرورت ارایه خدمات مشاوره شغلی از نظر آنها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 336 تعداد دانلود : 207
پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان آگاهی دانشجویان از فرآیند انتخاب شغل و نیاز آنان به خدمات مشاوره ای در این راستا به عمل آمده است یک نمونه 200 نفری از دانشجویان انتخاب شدند و پرسشنامه ای که بدین منظور تعیین شده بود در اختیار آنان قرار گرفت نتایج نشان میدهد که 89 % دانشجویان اظهار داشته اند که نیاز به مراکز یا کسانی را دارند که بتوانند آنها را در فرآیند شغل یابی آموزش دهد همچنین 71 % انتخاب شغل را خارج از توان و اراده خود میدانند و 75% از نوع اقداماتی که باید انجام دهند تا پس از فراغت از تحصیل به شغل مورد نظر خود دست یابند هیچ آگاهی ندارند .
۲.

حقوق بشر و سازمان بین المللی کار

نویسنده:

کلید واژه ها: حقوق بشر آیین های نظارتی اسناد بین المللی کار

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 744 تعداد دانلود : 731
این مقاله حقوق بشر را در فعالیت و کارکرد سازمان بین المللی کار و نقش این سازمان در ارتقای آن مورد بررسی قرار می دهد و بر آن عقیده است که حقوق بشر بخش مجزایی از فعالیتهای سازمان بین المللی کار را تشکیل نمی دهد ، بلکه در مرکز ماموریت این سازمان قرار می گیرد . در اثبات این ادعای مقاله مزبور به بررسی نقش مقاوله نامه ها و توصیه نامه های سازمان بین المللی کار در این زمینه پرداخته و در پایان ساز و کار نظارتی سازمان مزبور را ،‌ در جهت نظارت بر اجرای معیارهای وضع شده در اسناد بین المللی کار مورد توجه قرار می دهد .
۴.

نقش والدین در بسترسازی برای آینده شغلی کودکان

کلید واژه ها: حقوق بشر اسناد بین المللی کار آیین های نظارتی .

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 617 تعداد دانلود : 394
آنچه امروز بیش از پیش آشکار شده این است که والدین نقش انکار ناپذیری را در طرح ریزی شغلی کودکانشان بر عهده دارند . گینزبرگ و همکارانش با تاکید بر مبانی روانشناسی رشد ، معتقدند جریان رشد انسان فرآیندی پیوسته و تکاملی است عقیده این گروه بر آن است که انتخاب شغل نیز نظیر رشد فرآیند می باشد و با عواملی نظیر ارزشهای فردی ،‌ واقعیات محیطی ، عوامل عاطفی و فرصتهای تربیتی بستگی کامل دارد . با توجه به اهمیت این موضوع که انتخاب شغل یک فرآیند دایمی می باشد که در طول زندگی فرد در جریان است .
۸.

عوامل روانی - اجتماعی کار ، ویژگی های شخصیتی و نشانه های افسردگی « پاترنیتی ، نیدا ، لنج و کنسلی »

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۳۶