بیمه عمر مانند سایر بیمه ها، پاسخ گوی تشویش و نگرانی خاطر افراد ی ک جامع ه است. نگرانی بیمه گذار از حوادث نامنتظره مثل ازکارافت ادگی و ف وت اس ت ی ا از تغییر شرایط درآمدی و اقتصادی خانواده سرچشمه م ی گی رد. در ای ن ن وع بیم ه، بیمه گذار می تواند بر حس ب ش رط دریاف ت مزای ای بیم ه نام ه (حی ات ی ا ف وت بیمه شده)، نحوه دریافت مزایا (یکجا یا به صورت مستمری)، زمان دریافت مزای ا و پرداخت حق بیمه، هر نوع بیمه نام ه ای را ک ه پاس خ گ وی نیازه ایش باش د، خریداری کند. این پژوهش به منظور بررسی تأثیر استراتژی سازمانی بر تقاضای بیمه عمر در شرکت های بیمه استان بوشهر انجام شد. در این پژوهش متغیرهای پژوهش به وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 136 نفر نمونه از جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارشناسان شرکت های بیمه استان بوشهر توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سؤالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرم افزار Smart-PLS از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که هر سه استراتژی سازمانی (استراتژی رسوخ در بازار، استراتژی توسعه و استراتژی توسعه محصول) بر تقاضای بیمه عمر در شرکت های بیمه استان بوشهر تأثیر معنی داری دارند. نتایج همچنین نشان داد که استراتژی توسعه محصول بیشترین تأثیر را بر تقاضای بیمه عمر در شرکت های بیمه استان بوشهر دارد.