داستان سرایی"" و ""تحقیقات بازار"" از اساس مبتنی بر روشهای کاملاً متفاوتی هستند. در داستان سرایی مجازید و بهتر است به ضرورت مرز بین واقعیت و خیال را درنوردید. درست به عکس در تحقیقات بازار که عمدتاً بر تحقیقات کمّی استوار است، به الزام تابع روشهای علمی، نظام مند و سیستماتیک هستید.
با وجود تفاوتهای متعدد و آشکار در ""داستان سرایی"" و ""تحقیقات بازار""، پژوهشگران تیزبین و خوش ذوق دریافتند با بهره گیری از روشهای داستان سرایی می توان سریعتر و با عمق و ژرفایی بیشتر، نتایج و یافته های پژوهشی را تشریح کرد به گونه ای که تا مدتها در اذهان باقی خواهد ماند.
10 تکنیک داستان سرایی را در این اثر بخوانید تا بتوانید ماندگاری یافته ها و نتایج پژوهشی خود را در اذهان مخاطبانتان تضمین کنید.