آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

فیلیپ کاتلر، برجسته ترین بازاریاب جهانی، در این گفتگو، بدون پیرایه از خود میگوید؛ چرا به بازاریابی گرایش مییابد. کاستیهای علم اقتصاد را برمیشمارد و مزیتهای بازاریابی را عنوان میکند؛ از اینکه بازاریابی به عوامل متعددی نظیر تبلیغات، نیروی فروش، بهبود فروش، طراحی محصول، و کانالهای توزیع نیز میپردازد. کاتلر با صراحت برآمده از دانش و تجارب عمیق اش از استادان میخواهد گرایش خود را دربارهی تدوین مقالات علمی - پژوهشی تغییر دهند. توصیه میکند در هنگام تدوین مقالات مفهومی نیز دو شاخص را مد نظر قرار دهند؛ 1) به چارچوبهای موجود بازاریابی حمله کنند، و 2) مطالعات بین رشته ای را مورد توجه قرار دهند.

تبلیغات