آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

خرده فروشی در ایران"" بنا به دلایلی از جمله سبک زندگی شهروندان به شدت جدّی شده است. گواه آن نیز تأسیس روزافزون مراکزی با نامهای گوناگون است. این در حالی است که هنوز دربارهی خرده فروشی اطلاعات فراوانی نداریم. گاه سخن از سوپرمارکت میشود در حالی که با فروشگاه یا فروشگاههایی روبه روئیم که در مقیاسی بزرگتر از فروشگاه محلی است. یا سخن از فروشگاه محلی میشود، در حالی که صرفاً با مقیاسی بزرگتر از خواربارفروشی روبه روئیم بیآنکه خدمات مورد نظر یا استانداردهای خاص آن رعایت شده باشد. ""بررسی ریخت شناسی فروشگاه خرده فروشی"" از آن رو اهمیت دارد که میتوان با توجه به استانداردها و شاخصهای اصلی این تفکیک را انجام داد. در این شماره با تنوعی از فروشگاههای خرده فروشی آشنا میشویم. در شمارهی آینده همچنان موضوع دنبال خواهد شد.

تبلیغات