آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

مصرفکنندگان برای حل مشکل اطلاعات نامناسب و ناهمگون در مورد کیفیت کالا که دربرگیرندهی خصوصیات درونی و بیرونی است، ناگزیر به علائم و نشانه های کالا توجه میکنند. در این مقاله به بیان نحوهی ادراک مصرفکننده از علائم، نشانه ها، نوشته ها و اسامی رنگی، اشکال در برچسبهای محصول و تأثیر آن بر ادراک مشتری از کیفیت کالا میپردازیم. بر اساس نظریهی ثبات علائم (cue consistency ) در تصمیم گیری، منابع مختلف اطلاعاتی زمانی مفیدتر واقع میشوند که آنها نتایج اثبات شده ای را فراهم کنند که به نتایج مختلف ختم شوند. در این مفهوم رنگهای خاص و ترکیب اشکال در یک محصول میتواند باعث بالاتر رفتن ادراک مشتری از کیفیت یک محصول و در محصول دیگر باعث کاهش این ادراک شود.

تبلیغات