دورنمای خرده فروشان در حال دگرگونی است. سه عامل مؤثر در این دگرگونی عبارتند از: فعالیتهای منبعیابی جهانی، مسیرهای چندکاناله، و خلاقیتهای ارتباطی.
بررسی و تشریح سه عامل مزبور، اصلیترین موضوعات این مقاله را تشکیل میدهد؛ با این توجه که مسئولیت اجتماعی شرکتها اکنون محور و مدار بسیاری از فعالیتها و از جمله خرده فروشیها قرار گرفته است.
خرده فروشانی که به این مهم، یعنی مسئولیت اجتماعی شرکتها کم توجهی نشان میدهند، از اساس از سوی مصرفکنندگان مورد کم توجهی و طرد قرار خواهند گرفت. جالب آنکه این مقاله به شرکتهایی نظیر ایکیا، غول توزیعکنندهی مبلمان در اروپا، اشاره دارد که در قالب دستورالعملهایی برای تأمینکنندگان، از تأمینکنندگان میخواهد که به این دستورات کاملاً وفادار باشند. عدم وفاداری سبب خواهد شد که تأمینکنندگان در مهلت زمانی معینی حذف شوند و تأمینکننده ای دیگر جایگزین خواهد شد.