گونه شناسی پلتفرمی رسانه های اجتماعی در پذیرش تفاهم فرهنگی
آرشیو
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه معیار تعیین ظرفیت پذیرش تفاهم فرهنگی در رسانه های اجتماعی است.روش شناسی پژوهش: گردآوری داده ها به شیوه مطالعات کتابخانه ای انجام گرفته و از رویکرد تحلیلی-توصیفی در پردازش داده ها استفاده شده است.یافته ها: تحقیق حاضر بستر تعاملی ارائه شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی را که در قالب ویژگی ها و امکانات مختلف نمود می یابد، به مثابه امکانی برای تعامل میان فرهنگ ها معرفی نموده و برای آن نقشی آغازگر در فرایند تفاهم فرهنگی قائل است. همچنین با نگاه به الگوی لانه زنبوری رسانه های اجتماعی، به گزینش مشخصه های مرتبط با تفاهم فرهنگی و توضیح آن ها اقدام شده است.بحث و نتیجه گیری: ارائه عناصر تعیین کننده در شناخت و گونه شناسی ظرفیت پلتفرمی رسانه های اجتماعی در ایجاد یا نفی تفاهم فرهنگی را می توان از نتایج پژوهش حاضر دانست.Typology of Social Media Platforms in Accepting Cultural Understanding
Objective: The aim of this research is to provide criteria for determining the capacity of social media platforms to accept cultural understanding.Research Methodology: Data collection was conducted through library studies, and an analytical-descriptive approach was used for data processing.Findings: This research introduces the interactive environment provided by social media platforms, which manifests in various features and capabilities, as a means for intercultural interaction and considers it a starting point in the process of cultural understanding. Additionally, by looking at the honeycomb model of social media, relevant characteristics related to cultural understanding were selected and explained.Discussion and Conclusion: The results of this research include identifying and typologizing the platform capacities of social media in creating or negating cultural understanding.