کلیدواژه‌ها: بخش عمومی کیفیت خدمات ارباب رجوع مدل سروکوال

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۶۹ - ۱۰۲
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۷۰

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۶

چکیده

موفقیت تمام سازمان ها و موسسات، اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی و دولتی یا غیر دولتی، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهم ترین آنها، رضایت مندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب و کار است. امروزه، تامین رضایت مشتری یکی از الزامات اساسی نظام های مدیریت کیفیت و مدل های تعالی است. ویژگی های متفاوت خدمات باعث می شود تا ارزیابی کیفیت خدمات و بالطبع بهبود کیفیت آن بسیار پیچیده شود. این موضوع نیازمند به کارگیری ابزاری مناسب برای ارزیابی کیفیت یک محصول ناملموس است. به علاوه، خدمت بر خلاف کالای ملموس، قابل ذخیره سازی، دوباره کاری و رفع نقص نیست. مشتری غالبا در محل ارائه خدمت حضور دارد و نقایص موجود را به طور مستقیم مشاهده می کند که به دلیل حضور پر رنگ نیروی انسانی برای انجام دادن فعالیت های خدماتی، استانداردسازی کیفیت خدمات ناممکن می نماید.بنابراین، توجه به ارتقای کیفیت خدمات به طور مستمر امری ضروری به نظر می رسد. عدم استفاده از روش های علمی در ارزیابی و بهبود کیفیت خدمات ، بهره گیری نامناسب از سرمایه های فکری جامعه و سیاستگذاری ضعیف در فعالیت های عمومی را در پی خواهد داشت.

Assessing the service quality and customers’ satisfaction using SERVQUAL

The success of all institutes and organizations no matter the service one or productive one governmental or non_governmental depend on different factors one of which is customers satisfaction. In order to achieve in organization.Now a days satisfying the custamers is one of necessary factors in quality management systems. The different characteristics of services result in complexities in services quality evaluation and its improvement. This needs to a useful tool for evaluating the quality of a product. So considering the improvement in services qualities is necessary. Not using the scientific methods in evaluating and improving quality / inefficient usage of social capitals and poor policy in public acts will result in poor service quality.In this paper, the service and quality will be defined then we will present some of service quality domains like service quality in public sector (SERVQUAL Model) the relation between service quality and castomers, satisfaction in police section.

تبلیغات